امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 19785 |
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱:۳۲ | ارسال توسط : |
252 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: کتابخانه عمومی شهر تورنتو آماری از دانلود کتاب‌های الکترونیک از سایت این کتابخانه در سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است که در نوع خود رکوردی در دنیای کتاب‌خوانی محسوب می‌شود.مردم کانادا در بین کشورهای مختلف جهان به کتابخوانی مشهور هستند؛ ولی در ایام قرنطینه به نظر می‌رسد علاقه مردم این کشور به کتاب به […]

گروه فرهنگی: کتابخانه عمومی شهر تورنتو آماری از دانلود کتاب‌های الکترونیک از سایت این کتابخانه در سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است که در نوع خود رکوردی در دنیای کتاب‌خوانی محسوب می‌شود.مردم کانادا در بین کشورهای مختلف جهان به کتابخوانی مشهور هستند؛ ولی در ایام قرنطینه به نظر می‌رسد علاقه مردم این کشور به کتاب به خاطر شرایط جامعه بیشتر هم شده باشد. کتابخانه عمومی شهر تورنتو آماری از دانلود کتاب‌های الکترونیک از سایت این کتابخانه در سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است که در نوع خود رکوردی در دنیای کتاب‌خوانی محسوب می‌شود.
 
بر اساس آمارهای منتشرشده توسط کتابخانه عمومی تورنتو در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸میلیون کتاب الکترونیک توسط کاربران برای مطالعه دانلود شده است و آمارهای کتابفروشان این کشور نیز حاکی از افزایش ۳۲درصدی فروش کتاب‌های الکترونیک و کتاب‌های صوتی در این سال است. کتابخانه عمومی تورنتو ۱۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد که به ارائه خدمات مربوط به کتاب‌های چاپی و الکترونیک می‌پردازد.
 
به گفته مسئولان این کتابخانه امسال هشتمین سال متوالی است که این کتابخانه بیشترین آمار مربوط به مراجعه کاربران و علاقمندان به کتاب را داشته است که رقم‌های اعلام‌شده در حوزه امانت کتاب‌های مختلف نیز صاحب رکوردی بی‌سابقه در سال ۲۰۲۰ است. بیشتر شعبه‌های این کتابخانه در سال گذشته تقریباً به‌طور کامل تعطیل بوده؛ ولی همچنان به ارائه خدمات آنلاین پرداختند.
 
خبر خوب مسئولان کتابخانه‌ تورنتو برای کاربران در سال جدید میلادی این است که گویا همچنان همه خدمات مربوط به کتاب‌های الکترونیک برای مشترکان ثابت این کتاب‌ها رایگان خواهد بود و حتی کاربران می‌توانند از سایت این کتابخانه موسیقی گوش کرده و فیلم‌های سینمایی تماشا کنند. این کتابخانه در دو سال پیش دسترسی کاربرانش به حدود ۳۰هزار محتوای متنی و ویدئویی را فراهم کرده است که تا پیش از این کاربران مجبور بودند برای مشاهده آنها هزینه پرداخت کنند.
 
در دوران قرنطینه کتابخانه عمومی شهر تورنتو یک سری کارت‌های دیجیتال برای کاربران غیرعضو این کتابخانه منتشر کرده بود که ساکنان این شهر تنها کافی بود با ثبت‌نام در این کتابخانه قادر شوند به آرشیو کتاب‌های الکترونیک دسترسی داشته و آنها را امانت بگیرند.  

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top