امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 19715 |
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
233 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

پس از بازی‌های برگزار شده در هفته ما قبل پایانی انتخابی جام جهانی، شانس ایران برای صعود به عنوان تیم دوم در صورت تساوی با عراق بیشتر شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، تیم ملی ایران برای صعود به مرحله سوم انتخابی جام جهانی نیازمند کسب پیروزی برابر عراق یا قرار گرفتن در جمع پنج تیم برتر دوم مسابقات است که این اتفاق با اما و اگرهایی همراه خواهد شد که باید تا روز پایانی مسابقات منتظر ماند.

به خصوص که در روز پایانی، اکثر بازی‌ها بعد از بازی ایران و عراق برگزار می‌شود. با این حال، به بررسی اجمالی شرایط صعود ایران در صورت تساوی با عراق می‌پردازیم که نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته اما هنوز قطعی نشده است.

در حال حاضر ایران با کسر امتیازها و گل‌های زده مقابل کامبوج (به علت انصراف کره‌شمالی در گروه H و قانون فیفا برای تعیین تیم‌های برتر دوم) دارای ۹ امتیاز و تفاضل گل +۵ است. در صورت تساوی با عراق، ایران دارای ۱۰ امتیاز و تفاضل گل +۵ خواهد شد. با همین شرایط به بررسی وضعیت سایر تیم‌های دوم می‌پردازیم.

گروه  A

چین: ۱۰ امتیاز، تفاضل ۱۰+

بازی آخر چین با سوریه صدرنشین است و در صورت شکست خوردن هم به علت تفاضل گل بهتر بالاتر از ایران قرار می‌گیرد.

گروه  B

اردن: ۸ امتیاز، تفاضل گل ۵+

بازی آخر اردن با استرالیاست که تاکنون همه بازی‌های خود را برده است. اردن تنها در صورتی بالاتر از ایران قرار می‌گیرد که استرالیا را شکست دهد که کاری سخت به نظر می‌رسد. هرچند استرالیا به عنوان تیم نخست گروهش به دور بعد صعود کرده و ممکن است در بازی پایانی چندان جدی عمل نکند.

گروه C

ایران: ۹ امتیاز تفاضل گل ۵ +

بازی ایران پایانی با عراق است که در صورت پیروزی صدرنشین می‌شود و در صورت تساوی، دارای ۱۰ امتیاز و تفاضل گل +۵ خواهد شد.

گروه D

ازبکستان: ۹ امتیاز تفاضل گل ۶ +

بازی ازبک‌ها با عربستان برای کسب صدرنشینی است. در صورتی که ازبکستان برنده این دیدار شود، به صدرجدول صعود می‌کند و عربستان به عنوان تیم دوم با ۱۳ امتیاز (با کسر امتیازات مقابل یمن قعرنشین) بهتر از ایران خواهد شد. در صورت مساوی، ازبکستان با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل ۶+ بهتر از ایران است و فقط در صورت شکست خوردن ازبکستان، این تیم پایین‌تر از ایران قرار می‌گیرد.

گروه E

عمان: ۱۲ امتیاز با تفاضل گل ۴ +

عمان در بازی پایانی با بنگلادش دیدار می‌کند که امتیاز این بازی به علت قعرنشین بودن حریف، محاسبه نمی‌شود اما صعود شاگردان برانکو قطعی است و بالاتر از ایران هستند.

گروه F

تاجیکستان: ۱۰ امتیاز با تفاضل گل ۱ –

بازی آخر تاجیک‌ها با میانمار قعرنشین است و امتیازش محاسبه نمی شود.

قرقیزستان ۴ امتیاز با تفاضل گل ۳ –

بازی آخرش با ژاپن صدرنشین است.

در این گروه با احتساب بازی با تیم قعرنشین میانمار، هر دو تیم ۱۰ امتیازی هستند و بازی هفته پایانی تیم دوم را مشخص می کند. در صورتی که قرقیزستان دوم شود، امتیازاتش مقابل میانمار محسوب نمی‌شود و باز هم صعود نخواهد کرد. در صورتی که تاجیکستان دوم شود، آن‌ها هم با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل منفی صعود نخواهند کرد.

گروه G

ویتنام ۱۱ امتیازی است با تفاضل گل ۳ +

امارات ۹ امتیازی است با تفاضل گل ۵ +

بازی آخر این دو تیم مقابل یکدیگر است و در صورت پیروزی امارات، این تیم صدرنشین می شود و ویتنام تیم دوم خواهد بود که به ضرر ایران است در صورت تساوی و دوم شدن امارات، این تیم هم با وجود تفاضل گل برابر با ایران، گل زده بیشتری دارد. مگر اینکه ایران جلوی عراق گل‌های بیشتری به ثمر برساند.

گروه H

لبنان: ۱۰ امتیازی، تفاضل گل ۴ +

بازی آخر این تیم با کره جنوبی صدرنشین است. در صورتی که لبنان در بازی پایانی مقابل کره‌جنوبی مساوی بگیرد، کار ایران سخت می‌شود و صعود به مرحله بعد با وجود تساوی با عراق، غیرممکن خواهد بود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در نهایت و با توجه به احتمالات، اگر لبنان مقابل کره‌جنوبی شکست بخورد و اردن هم در برابر استرالیا به پیروزی نرسد (مساوی یا شکست)، تیم ملی فارغ از هر نتیجه‌ای در سایر بازی‌ها و با تساوی مقابل عراق صعود خواهد کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top