امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 19695 |
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
231 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

یک کارشناس محیط زیست با اشاره به موضوعاتی که باید در اولویت شورای ششم قرار گیرد، بر ضرورت توجه این شورا به طرح جامع ‌پسماند و افزایش درآمد شهرداری از طریق ‌مدیریت پسماند تاکید کرد.

وحید نوروزی در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ضمن اشاره به اینکه سه موضوع باید در شورای اسلامی آینده ‌پایتخت در اولویت قرار گیرد، گفت: نخستین اولویتی که باید مورد توجه شورای ششم تهران قرار گیرد گسترش حمل و نقل عمومی با اولویت مترو است که متاسفانه طی چهار سال گذشته مورد غفلت واقع شد و بخش مهمی از فرصت‌های ما از بین رفت. مدیریت شهری باید با مطالباتی که از دولت و بودجه‌ای که در اختیار دارد، در این زمینه کمک کند تا بتوان خطوط مترو را تکمیل کرد.

وی دومین اولویت شورای ششم را توجه به تکمیل زیرساخت‌های هوشمندی شهر تهران دانست و اظهار کرد: بیماری کووید ۱۹ نشان داد که به‌طور مثال میزان تاب‌آوری شهری مانند تهران نسبت به یک ویروس چقدر است و شهرهایی که هوشمندی بیشتری داشتند و اینترنت اشیا و دولت الکترونیک در آن‌ها قوی‌تر بود، نشان دادند که تاب‌آوری بالاتری دارند اما متاسفانه به‌نظر می‌رسد در بسیاری از شهرها این زیرساخت‌های هوشمند مورد توجه قرار نگرفته است.

به گفته مشاور فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، اکنون درآمدی که در حوزه ‌پسماند به‌دست می‌آید در برابر هزینه‌ای که برای آن می‌شود ‌بسیار ناچیز است بنابراین اجرای طرح جامع مدیریت ‌پسماند در ‌پایتخت باید مورد توجه جدی شورای شهر ششم قرار گیرد و به‌نظر می‌رسد که حداقل می‌توان با یک برنامه کوتاه مدت دو ساله تا ۱۰ درصد بودجه شهرداری تهران را از ‌پسماند و زباله تامین کرد.

نوروزی در پایان اظهارکرد: کمیسیون‌های مربوطه شورای شهر آینده می‌توانند اجرای طرح جامع مدیریت ‌پسماند را به‌عنوان یک اولویت در نظر بگیرند تا از شرایط فعلی به یک وضعیت مطلوب‌تر و ‌پایدار تر برسیم.

انتهای ‌پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top