امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 19455 |
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
275 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

رییس فدراسیون قایقرانی گفت: امیدوارم در دولت جدید بر روی رشته‌های پر مدال سرمایه گذاری کلان انجام شود البته این شعار را دولت های قبلی هم داشته‌اند که نتیجه ضعیفی حاصل شده است.

علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره‌ی مشکلات ساختاری ورزش ایران که نیازمند توجه دولت آینده است، بیان کرد: برای اینکه در آینده نه چندان دور، دورنمای زیبایی از ورزش ایران ببینم باید از افراد تحصیل کرده و با تجربه استفاده بهینه کنیم. باید مدیرانی با توجه به تخصص‌هایی که دارند و جدا از سیستم سیاست ورود پیدا کند و تمرکز خود را روی پیشرفت ورزش بگذارند و این یک اصل است که باید انجام شود.

او ادامه داد: تفکر به این بر این است که روسای فدراسیون‌ها باید در مورد پیشرفت رشته خود آینده نگری داشته باشند اما آنها به جای اینکه بیایند تمرکز خود را بر روی برنامه‌ریزی بگذارند به دنبال رفع و رجوع خیلی از مسائل و مشکلات دیگر هستند. از طرف دیگر برخی از قانون‌ها نیاز به بازنگری دارند برای نمونه برخی از افراد هستند که در زمینه آموزش تجربه زیادی دارند و می‌توانند خیلی کمک حال رشته‌ها باشند اما به دلیل قانون منع استفاده از بازنشسته ها امکان استفاده از آنها وجود ندارد. من در مورد افرادی که تجربه پشت میز نشینی دارند صحبت نمی‌کنم بلکه در مورد افرادی صحبت می‌کنم که در زمینه آموزش تجربه زیادی دارند. این قانون منع استفاده از بازنشسته ها دست و پای فدراسیون ها را در این زمینه بسته است و نمی‌توانیم از افرادی که می‌توانند کمک کنند تا جوانان رشد داشته باشند استفاده کنیم.

سهرابیان همچنین گفت: کشورهای صاحب سبک، افراد با تجربه در زمینه آموزش را در کنار خود به عنوان مشاور یا دستیار می آورند و از تجربیات آنها استفاده می کنند اما در کشور ما اینگونه نیست زمانی که مهر بازنشستگی در کارنامه کاری این افراد خورده شود دیگر امکان استفاده از انها را نداریم.

رییس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این پرسش که نقش دولت آینده در ایجاد تحول در در ورزش چگونه می تواند باشد، تصریح کرد: اگر دولت در مورد رشته‌های پر مدال برنامه‌ریزی کلان داشته باشد، فکر می‌کنم ثمره آن را در مسابقات ببیند و شاهد این خواهیم بود که پرچم ایران در میادین مختلف به اهتزاز در بیاید و چه افتخاری بالاتر از این. فکر نمی‌کنم حتی در سیاست هم بتوان پرچم ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز درآورد در حالی که در ورزش امکان انجام این کار وجوددارد.

او ادامه داد: شروع کار دولت جدید از چند ماه دیگر است و می‌توان چهار سال برنامه‌ریزی کلان در مورد رشته های پر مدال انجام داد. البته این شعار در دولت‌های قبلی هم وجود داشت اما نتایج آن بسیار ضعیف بود در صورتی که برنامه‌ریزی بر روی رشته‌های مدال‌آور حتی می تواند به اهداف وزارت ورزش هم کمک کند. سرمایه‌گذاری روی رشته‌های مدال‌آور مثل قایقرانی دوچرخه‌سواری و دومیدانی کار پسندیده‌ای خواهد بود و حتی می‌تواند کمک کند که کم‌کم پابه پای کشورهایی که در کسب عناوین برتر در رویدادهای مهمی چون  بازی های المپیک مدعی هستند قدم برداریم.

رییس فدراسیون قایقرانی تاکید کرد: اگر تجهیزات را به این رشته‌های مدال‌آور تزریق کنیم، می‌توانیم از تعدد مدال‌ها بهره‌مند شویم و دیگه فشار به چند رشته محدود مثل کشتی تکواندو و کاراته که چشم امیدمان به آنهاست وارد نمی‌شود. البته منظورم این نیست که به رشته‌های دیگر رسیدگی نشود اما فکر می‌کنم که بهتر است رشته‌هایی که پرمدال هستند را تفکیک کنند و نگاه ویژه تری به آن داشته باشند در این صورت ثمری آن را در چهار سال بعد می بینند.

انتهای پیام 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top