امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 19435 |
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
231 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

طبق تحلیل رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی و روند قیمت‌ها طی آن، در ابتدای هفته روند قیمت‌ها افزایشی بوده اما بازار سکه و طلا، هفته را با کاهش قیمت‌ها نسبت به ابتدای هفته به پایان رسانده است.

ابراهیم محمدولی در گفت وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ضمن اشاره به افت و اخیز قیمت جهانی طلا، اظهار کرد: طی یک هفته اخیر هر اونس طلای جهانی در مرز ۱۹۰۰ دلار در نوسان بود و تا ۱۹۰۹ دلار هم افزایش پیدا کرد، اما در مجموع ۳۵ دلار کاهش یافت. علاوه براین، نرخ ارز نیز به عنوان عامل تاثیرگذار داخلی بر قیمت سکه و طلا، در این هفته نوسان داشت. براین اساس، با توجه به افت و خیز قیمت جهانی طلا و نوسان قیمت‌ها در بازار ارز داخلی، قیمت سکه و طلا نیز با نوسان همراه بوده است. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: با توجه به نوسان قیمت طلا و سکه در این هفته، حجم تقاضا نیز کاهش یافته و خریداران منتظر ثبات قیمتی  بازار برای خرید هستند. البته با توجه به روند اونس جهانی طلا، در صورت ثبات بازار ارز و مدیریت آن، انتظار آرامش قیمت در روزهای آتی دور از انتظار نیست.

حباب ۱۷۰ هزار تومانی برای هر قطعه سکه

وی در رابطه با تغییرات قیمت‌ها انواع قطعات سکه و مصونوعات طلا در طول هفته اخیر و آخرین قیمت‌ها در پایان هفته، گفت: در بازار این هفته، نوسان سکه تمام بهار طرح جدید حداقلی بوده است و در پایان هفته با کاهش ۳۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان قیمت دارد. سکه طرح قدیم نیز با نوسان ۵۰ هزار تومانی به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. در حال حاضر حباب سکه نیز در محدوده ۱۷۰ هزار تومانی است.

این مقام صنفی افزود: در طول یک هفته اخیر هر قطعه نیم سکه نیز با کاهش ۵۰ هزار تومانی همراه شده و در آخرین معاملات به پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. ربع سکه و سکه‌های گرمی در طول هفته بدون نوسان باقی مانده و به ترتیب ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

محمدولی خاطرنشان کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار در این مدت ۱۳ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۵۵ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند. در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۷۳ هزار و ۴۵۲ تومان و هر مثقال طلا چهار میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز ۱۸۷۰ دلار و ۵۹ سنت است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top