امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 19409 |
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
241 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سخنگوی پالایشگاه نفت تهران گفت: با توجه به کاهش شعله‌های آتش به ۳ درصد حجم اصلی، پیش‌بینی می‌کنیم پالایشگاه تا حوالی ظهر وارد مدار تولید شود.

شاکر خفایی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، اظهار کرد: یک بحث مهار آتش و یک بحث اطفاء مطرح است که مهار از همان دیشب انجام شد و آتش به هیچ کدام از مخازن دیگر سرایت نکرد اما اطفای فراورده نفتی منوط به این است که تمام محتویات داخل مخزن بسوزد. در حال حاضر منتظر هستیم که اطفای حریق به طور کامل صورت بگیرد و بعد از آن واحد های فرایندی را وارد مدار کنیم.

وی افزود: اطفاء قابل پیش بینی نیست. از دیشب فوم روی آن ریخته می شود اما برای خاموش شدن نمی توان زمان دقیقی را اعلام کرد اما حوالی ظهر این احتراق تمام می شود. در حال حاضر تنها دو تا سه درصد از حجم اصلی کل آتش باقی مانده و میزان دود بسیار کاهش یافته است.

سخنگوی پالایشگاه نفت تهران در خصوص موضوعات مطرح شده در مورد انفجار های متعدد در پالایشگاه تهران توضیح داد: زمانی که مخزن دچار احتراق است نشتی دارد و تغییر شکل می دهد و صدایی که به گوش می رسد ناشی از نشتی مخزن و تغییر شکل دادن آن است. تاکنون هیچ حادثه‌ مجددی نداشتیم و همکاران ما از اولین لحظات حادثه در شب گذشته تاکنون در حال تلاش برای مهار و جلوگیری از سرایت آتش به دیگر نقاط هستند.

به گفته خفایی، آخرین شعله‌های آتش فعلی مربوط به محوطه باند بال مخزن cold slops است که امیدواریم به زودی به صورت کامل خاموش شود. اکنون مشکل جدی وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ساعت ۱۹ و ۱۸ دقیقه عصر دیروز، چهارشنبه (۱۲ خردادماه) آتش‌سوزی وسیعی به دلیل نشتی یکی از مخازن ضایعات نفتی پالایشگاه تهران رخ داد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند.

آتش هم اکنون مهار شده است و تلاش‌ها برای خاموش کردن نهایی آن ادامه دارد. این حادثه تلفات جانی نداشته است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top