امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 19300 |
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱:۳۲ | ارسال توسط : |
503 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: شیوع ویروس کرونا نتوانسته تاثیر منفی بر این بازار گذاشته به طوری که آمار فروش کتاب در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۲درصد نسبت به دوره مشابه در سال قبل افزایش یافته است. اتحادیه ناشران آمریکا (AAP) در جدیدترین گزارش خود به تاریخ ۲۷ ماه می آمارهای مربوط به فروش ژانرهای […]

گروه فرهنگی: شیوع ویروس کرونا نتوانسته تاثیر منفی بر این بازار گذاشته به طوری که آمار فروش کتاب در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۲درصد نسبت به دوره مشابه در سال قبل افزایش یافته است. اتحادیه ناشران آمریکا (AAP) در جدیدترین گزارش خود به تاریخ ۲۷ ماه می آمارهای مربوط به فروش ژانرهای مختلف کتاب را در بازار آمریکا منتشر کرده است که این اطلاعات با نظرسنجی از ۱۳۶۰ ناشر فعال در این کشور ثبت شده است. بر اساس گزارش این اتحادیه شیوع ویروس کرونا نتوانسته تاثیر منفی بر این بازار گذاشته به طوری که آمار فروش کتاب در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۲درصد نسبت به دوره مشابه در سال قبل افزایش یافته است.

 
به گفته آمارهای منتشرشده توسط اتحادیه ناشران آمریکا میزان درآمد ناشران در سه‌ماهه نخست سال جاری رقمی بیش از ۳میلیارد دلار بوده است که در این بین سهم فروش کتاب‌های چاپی بیشتر از بقیه بوده است. فروش کتاب‌های الکترونیک نیز از ماه مارس تا کنون با افزایش ۲۱درصدی به ۸۸میلیون دلار رسید. در این میان، سهم کتاب‌های صوتی نیز فروش ۵۸میلیون دلاری بود.
 
فروش کتاب‌های آموزشی و تخصصی کمک زیادی به رونق بازار کتاب در آمریکا کرده است و سهم کتاب‌های الکترونیک را نیز نباید ناچیز شمرد. گفته می‌شود به خاطر ویروس کرونا فروش کتاب‌های مذهبی نیز نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top