امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 18907 |
تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
226 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

در هفته‌ای که گذشت یک کشتی پانامایی که از مبدا آلمان به بندر امام خمینی (ره) آمده بود به دلیل مثبت شدن تست کرونای چهار خدمه آن اجازه پهلوگیری را پیدا نکرد و هم اکنون تکلیف و سرنوشت این کشتی مشخص نشده است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در روزهای گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این‌که کرونای هندی از طریق استان‌های جنوبی وارد کشور شده است و کشتی پانامایی در بندر امام خمینی (ره) با وجود مثبت شدن تست خدمه آن اجازه پهلوگیری دریافت کردند.

چنگیر جوادپور – مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی – ضمن تکذیب این شایعه و خبر ورود کرونای برزیلی از طریق کشتی پانامایی مذکور اظهار کرد: یک فروند کشتی پانامایی از مبدا آلمان وارد لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) شد که بار آن جو بود و ۲۵ خدمه هندی داشت. ماموران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبق معمول و قبل از ورود کشتی به بندر از خدمه آن تست کرونا گرفتند که تست چهار نفر آنها مثبت شد.

وی ادامه داد: براین اساس این کشتی در لنگرگاه خورموسی متوقف و اجازه پهلوگیری به آن داده نشده است. البته تا این لحظه برزیلی بودن یا نوع ویروس کرونای این چهار خدمه تایید نشده و احتمالا تا پس فردا این مساله مشخص می‌شود، بنابراین تا اعلام نتیجه کشتی پانامایی مذکور اجازه پهلوگیری ندارد و باید تا پایان زمان قرنطینه در این وضعیت بمانند.

در حال حاضر و با وجود گذشت چهار روز از انتشار این خبر سرنوشت کشتی پانامایی مشخص نیست و باید دید چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد و مالک و خدمه این کشتی برای تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی (ره) چه پروتکل‌هایی را باید مدنظر داشته باشند.

البته پیش از این نیز حسین عباس نژاد- مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی- به انعکاس روز و به نقل از ایسنا گفته بود که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون همه دستورالعمل‌های اعلام شده برای مقابله با ویروس کرونا اجرا و پروتکل‌های سختگیرانه‌تری برای کشورهای پرخطر در نظر گرفته شده‌اند که یکی از آنها عدم اجازه خروج از کشتی به خدمه کشورهای پرخطر است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top