امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 18831 |
تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ | ارسال توسط : |
219 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

محمد دلاوری با تاکید بر لزوم راستی، درستی و صداقت در گفته های مجری های تلویزیونی، معتقد است: مجری یا خبرنگاری که نمی‌خواهد آب در دلش تکان بخورد، دیگر کار رسانه‌ای حرفه‌ای نمی‌کند، بلکه فقط صفحات روزنامه‌ها، خبرگزاری ها و برنامه‌های تلویزیونی را پر می کند.

مجری برنامه «تهران بیست» درباره لزوم بیان حقیقت توسط مجری‌ها به انعکاس روز و به نقل از ایسنا گفت: بیان حقیقت جزو الزامات کار رسانه‌ای است. چه مجری، چه خبرنگار و چه هر کس دیگری که تولید محتوای رسانه‌ای می‌کند، عهدش با مردم نوشته یا نانوشته همین بوده است که حقیقت را بیان کند. اصلا نیاز به گفتن من نیست، مثل این می‌ماند که از پزشکی بپرسیم نکشتن بیمار زیر عمل جراحی چقدر اهمیت دارد!

او با اشاره به اینکه «اگر مجری بنا را بر این قرار دهد که کارش را حرفه‌ای و درست انجام دهد، بیان حقیقت برایش ضرری ندارد»، در عین حال درباره تبعاتی که ممکن است گریبانگیر مجری شود، توضیح داد: ممکن است که مجری از کارش جدا شود؛ خب بشود. مجری اگر کارش را بلد باشد، قطعا اینطور نیست که در هیچ رسانه‌ای جا نداشته باشد. یک مجری یا یک خبرنگار حرفه‌ای و کاربلد اگر از مجموعه خودش اخراج شود، قطعا در مجموعه دیگری استخدام خواهد شد. پس از این جهت ضرر نخواهد کرد.

دلاوری به حرف هایش اضافه کرد: اگر هم تبعات بیات حقیقت این باشد که از شخص شکایت شود، اگر حرف‌های درستی زده باشد و برای حرفش مستندات کافی داشته باشد، در دادگاه می‌تواند از خودش دفاع کند.

او درباره برخی از افراد رسانه‌ای که هدفشان راضی نگه داشتن همه و تنها پر کردن ظرف رسانه است، گفت: گاهی هم فرد می‌گوید، من نه دلم می‌خواهد کسی از من شکایت کند و نه مدیرم به من تذکری دهد؛ در واقع نمی‌خواهد آب در دلش تکان بخورد. این شخص دیگر کار رسانه‌ای حرفه‌ای نمی‌کند، بلکه کار پر کردن صفحات روزنامه‌ها و پر کردن برنامه‌های تلویزیونی و خبرگزاری‌ها را انجام می‌دهد؛ البته این هم یک راهی است و همه رسانه‌ها این مدل از تولید محتوا را هم نیاز دارند.

مجری برنامه «تهران۲۰» با تاکید بر اینکه تاکنون از بیان حقیقت و تبعاتی که برایش داشته پشیمان نشده است، عنوان کرد: اگر بابت بیان حرفی که فکر کردم حقیقت است، بازخواست هم شده باشم، با کسی که من را بازخوست کرده گفت‌وگو کرده‌ام؛ یا متقاعد می‌شود یا نمی‌شود. اما من هم سعی کردم لجاجت و ایجاد درگیری نکنم. سعی کردم اگر کسی دارد به من توصیه درستی می کند و اشتباهم را توضیح می‌دهد، روی موضع خودم پافشاری نکنم. در نهایت هر کسی کار خودش را انجام می‌دهد؛ آن‌ها بازخواست می‌کنند و من هم حرفم را می‌زنم.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، این روزها برنامه «آقای رییس جمهور» با موضوع انتخابات ریاست جمهوری، با اجرای محمد دلاوری ضبط شده و در فضای مجازی در حال پخش است. دلاوری در برنامه «آقای رییس جمهور» که در وب سایت پارسینه بارگذاری می‌شود، با کسانی که خودشان را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کرده‌اند گفت‌وگو می‌کند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top