امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 18741 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
258 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید تیمش در زمین مسابقه برابر سایپا به پیروزی رسیده و نتیجه بازی نباید تغییر کند.

مهدی تارتار در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره‌ی اتفاقات دیدار تیمش مقابل سایپا اظهار کرد: با توجه به حساسیت، بازی جذابی را شاهد بودیم اما بعد از گل دوم تیم ما که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید حواشی زیادی ایجاد شد. داور چهارم پنالتی تشخیص داد و به داور وسط انتقال داد. بعد از آن، بازی حدود ۱۰ دقیقه وارد تنش شد و نیمکت تیم مقابل اعتراضات زیادی انجام دادند که همین امر باعث شد تمرکز گروه داوری برهم بخورد. از طرفی تمرکز نیمکت ما هم برهم ریخت. در اواخر بازی من از همکارانم پرسیدم که چند فرصت تعویض داریم که به من گفتند دو تعویض دیگر می‌توانید انجام دهید در آن لحظه هم کادر نیمکت نشین من و هم کادر داوری تمرکز لازم را نداشتند و متوجه نبودند که ما تا آن لحظه چهار تعویض انجام داده بودیم. در نهایت هم این اشتباه صورت گرفت و ما شش تعویض انجام دادیم اما جالب است بدانید بازیکن ششم که حدودا یک دقیقه در زمین حضور داشت اصلا توپ به پایش برخورد نکرد. نتیجه دو بر یک بود که این بازیکن وارد زمین می‌شود و با همان نتیجه دو بر یک هم بازی به پایان رسید.

وی ادامه داد: این‌که می‌آیند و می‌گویند نتیجه بازی بیرون زمین رقم خورده است درست نیست. همکار ما می‌آید و می‌گوید من استعفا داده‌ام اما نتیجه بازی را سه بر صفر کنید. کجای دنیا چنین چیزی است؟ در دوره آقای دادکان من بازیکن تیم راه آهن بودم ما با نفت آبادان بازی داشتیم و برای صعود به لیگ برتر باید تلاش می‌کردیم. ما نفت آبادان را شکست دادیم و صعود کردیم. یادم می‌آید در آن مقطع مسئولین استان خوزستان تلاش زیادی انجام دادند که به خاطر استفاده از یک بازیکن غیرمجاز که گویا رده ۲۳ سال بوده اما جزو بزرگسالان به زمین رفته تیم ما را محروم کنند. آقای دادکان در آن مقطع حرف جالبی زد. او در آن زمان گفت زمین بازی جایی است که نتایج در آن مشخص می‌شود. ما هم دیشب برابر سایپا جوانمردانه بازی کردیم و نتیجه در زمین مشخص شد. تیم ما ۱۱ بر۱۱ مقابل حریف بازی کرد و اینگونه نبود که با یک یار اضافه بازی کنیم یا این‌که تعویض ششم ما دقیقه ۵۰ انجام شود و با بازیکنی که تازه نفس است گل بزنیم. بازیکن ششم ما زیر یک دقیقه در زمین حضور داشت و اصلا توپ به پایش نخورد. به جای این حرف‌ها بپذیرید که تیم‌تان شکست خورده است و دنبال تغییر نتیجه نباشید.

وی در ادامه درباره ادعای فراز کمالوند که عنوان کرده نتایج بیرون زمین رقم خورده است، اظهار کرد: من کاری به این مسائل ندارم من جزو آن مربیانی هستم که صرفا تمرکزم روی مسائل فنی است. هیچ وقت شما نمی‌بینید ما به فدراسیون برویم و در این اتاق یا در آن اتاق تلاش کنیم که از داوری سود ببریم. تیم ما با ذوب آهن بازی کرده است اما بروید ببینید در نیم فصل اول چه بر سر ذوب آهن آمده است و یا در هفته‌های اخیر چقدر داوری به ضرر تیم ما بوده است. اما قبول داریم که اشتباهات سهوی بوده است و به خاطر نبود سیستم VAR است. تا زمانی که این سیستم به فوتبال ایران نیاید اشتباهات داوری وجود دارد. من کاری به مسائل پشت پرده ندارم، اما آقای قنبرزاده و عزیزی خادم امتحان پس داده هستند و افراد باتجربه‌ای هستند. مطمئن هستم آنها تلاششان را می‌کنند تا وضعیت بهبود یابد. آنها تا به حال قدم بزرگی برای دستمزد داوران برداشته اند که این نشان می‌دهد برای بهبود شرایط تلاش می‌کنند.

تارتار در پاسخ به این سوال که انتظارش از فدراسیون فوتبال در مواجهه با اتفاقات دیدار تیمش مقابل سایپا هم اظهار کرد: افرادی که اشتباه کرده‌اند مشخص هستند اما من نمی‌خواهم تقصیر را به گردن یک نفر بیندازم. تیم حریف آنقدر در کنار زمین شلوغ کردند که تمرکز تیم داوری برهم ریخت. در کنار تیم داوری تمرکز ما هم برهم خورده بود. من همیشه از کادر نیمکت‌نشین هم می‌پرسم چند تعویض داریم که حتی کادر من هم نمی‌دانسته که ما چهار تعویض انجام داده‌ایم و نباید دو تعویض دیگر انجام می‌شد. ما در زمین مسابقه بازی را برده‌ایم. از داوری هم همان طور که ما متضرر شدیم خیلی از تیم‌ها هم متضرر شده‌اند، اما هیچ کس نمی‌تواند وارد مساله شش تعویض شود، چون بازیکنی که به عنوان تعویض ششم وارد زمین می‌شود اصلا توپ را لمس نمی‌کند و مقصران این اشتباه هم مشخص هستند.

وی در پایان درباره اینکه معتقد است پنالتی تیمش درست بوده، گفت: من صحنه پنالتی را ندیدم ولی آنطور که آنالیزور من گفت بازیکن ما در تلاش است که به توپ برسد اما بازیکن حریف او را گرفته و اجازه حرکت نمی‌دهد. با این حال تا فیلم بازی را نبینم نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top