امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 18513 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱:۳۳ | ارسال توسط : |
211 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: در تاریخ سینما شاهد شخصیت‌هایی دیوانه وار و گاهی شیطانی بوده‌ایم که به بازیگران زن سپرده شده است. شخصیت‌هایی که در شکل‌های مختلف به تصویر کشیده می‌شوند و در تسخیر موجودات شیطانی قرار گرفته اند و یا اعمال شیطانی درون خودشان را بروز می‌دهند.از آنجایی که این شخصیت‌ها بیشتر در فیلم‌های ژانر وحشت […]

گروه فرهنگی: در تاریخ سینما شاهد شخصیت‌هایی دیوانه وار و گاهی شیطانی بوده‌ایم که به بازیگران زن سپرده شده است. شخصیت‌هایی که در شکل‌های مختلف به تصویر کشیده می‌شوند و در تسخیر موجودات شیطانی قرار گرفته اند و یا اعمال شیطانی درون خودشان را بروز می‌دهند.از آنجایی که این شخصیت‌ها بیشتر در فیلم‌های ژانر وحشت استفاده می‌شوند، در اینجا با ترسناک‌ترین کاراکتر‌هایی که در فیلم‌های ترسناک به بازیگران زن داده شده است، آشنا خواهید شد.

مامان عزیزترین (۱۹۸۱)
فی داناوی در این فیلم سینمایی در نقش جوآن کرافورد بازی می‌کند و بزرگسالان با تماشای آن می‌توانند متوجه اغراق در این فیلم سینمایی شوند. اما اگر در دوران کودکی به تماشای این فیلم نشسته باشید ممکن است هنوز ترسی که از آن دارید همراه شما باشد. این فیلم سینمایی در سال ۱۹۸۱ از کتاب خاطراتی به همین نام اقتباس شد. داستان در مورد دختری به نام کریستینا است که به وسیله کرافورد به فرزندخواندگی گرفته می‌شود. این فیلم در زمان اکرانش ۳۹ میلیون دلار فروخت که در زمان خودش رقم موفقیت آمیزی محسوب می‌شد.

دستی که گهواره را تکان می‌دهد (۱۹۹۳)
یکی از نادیده گرفته شده‌ترین بازیگران این لیست ربکا دی مورنی است که در فیلم «تجارت پرمخاطره» با تام کروز همبازی بوده است. اما شاید هرگز دوست نداشته باشید که او را در فیلم «دستی که گهواره را تکان می‌دهد» ببینید. او در واقع در فیلم نقش یک فرد با دو شخصیت متفاوت  را ایفا کرده است. او نقش زنی را بازی می‌کند که پس از خودکشی همسرش، فرزندش را هم از دست می‌دهد و حالا خودش را به عنوان پرستار بچه جا می‌زند تا از کسانی که باعث خودکشی همسرش شدند، انتقام بگیرد.

تلقین (۲۰۱۰)
در فیلم سینمایی «تلقین» محصول سال ۲۰۱۰ ، کریستوفر نولان از کاریون کاتیلارد، بازیگر برنده اسکار در نقش شخصیتی استفاده می‌کند که هر وقت که مخاطب او را می‌بیند احساس نفرت  داشته باشد. به نظر می‌رسد که نولان نیز از عملکرد او در نفرت انگیر بودن راضی بوده و بعد از «تلقین» باز هم یک نقش منفی در فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» بر عهده کاتیلارد می‌گذارد.

غریزه اصلی (۱۹۹۲)
در این فیلم سینمایی مایکل داگلاس و شارون استون همبازی یک دیگر هستند و استون در این فیلم نقش یک بیوه قاتل به نام کاترین ترامل را بازی می‌کند. این فیلم در سال ۱۹۹۲ بازی شد و با گذشت حدود ۳۰ هنوز هم این شخصیت یکی از شیطانی‌ترین کاراکتر‌هایی است که تاکنون در یک فیلم سینمایی خلق شده است.

میستی را برایم پخش کن (۱۹۷۱)
جسیکا والتر در این فیلم سینمایی نقش «اولین درپر» را بازی می‌کند که در واقع نخستین تجربه کارگردانی کلینت استیوود محسوب می‌شود. بعد از اکران جهانی این فیلم بود که صحبت‌های زیادی در مورد توانایی ایستوود در زمینه کارگردانی مطرح شد. «دیو گارور» که در رادیو مشغول بکار است مورد توجه یکی از طرفدارانش به نام «اولین درپر» قرار می‌گیرد. آن‌ها با هم آشنا شده و «اولین» اعتراف می‌کند او کسی است که از  گارور برای پخش آهنگی کلاسیک درخواست کرده. از این نقطه فیلم نشان می‌دهد یک قرار عادی چگونه می‌تواند تمام زندگی را تغییر دهد.

میزری (۱۹۹۰)
مثل دیگر آثار اقتباس شده از کتاب‌های استیون کینگ، خود رمان از فیلم بهتر است اما نباید بازی کتی بیتس را در این فیلم نادیده گرفت. او برای این نقش تقریبا در تمام رویداد‌های فصل جوایز ۱۹۹۱ نامزد دریافت جایزه شد. داستان فیلم در مورد یک نویسنده است که دچار یک سانحه رانندگی می‌شود. از قضا پرستاری که از او مراقبت می‌کند از طرفداران اوست، اما این نویسنده خیلی زود متوجه می‌شود که ماجرا‌هایی عجیب انتظار وی را می کشد.

کری (۱۹۷۶)
یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم سینمایی مارگارت وایت است که در واقع مادر پسری به نام کری است. این شخصیت توسط سه شخص متفاوت بازی شده و هر سه بازیگر نیز آن را به خوبی ایفا کرده البته در این فیلم پاپیر لوری نقش مارگارت را نقش آفرینی کرده است. داستان فیلم در مورد یک دانش آموز دبیرستانی به نام کری است که قدرت‌های خاص و فراطبیعی دارد.

جن‌گیر (۱۹۷۳)
یکی از فیلم‌های ژانر وحشتی که هنوز طرفداران خودش را دارد «جن‌گیر» است. گفته شده در زمان اکران این فیلم  عده‌ای از مخاطبان نتوانستند خشونت فیلم را تحمل کنند و از سینما خارج شدند. شخصیت رگان مک نیل، یک دختر جوان است که  به وسیله یک نیروی شیطانی تسخیر شده است. ایفای نقش لیندا بلیر در نقش این دختر مورد تحسین قرار گرفت.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top