امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 18429 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ | ارسال توسط : |
254 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: در ساحل جنوبی اسپانیا حدود ۱۰۰ هزار سال پیش، گروهی از نئاندرتال‌ها در امتداد ساحل شنی پیچ و تاب می‌خوردند. حال، رد پاهای گروهی از آن‌ها که در شن و ماسه باقی مانده بود، توسط جمعی از باستان‌شناسانی که در حال بررسی آثار حیوانات فسیل‌شده هستند، کشف شد.به نظر می‌رسد این ۸۷ رد […]

گروه فرهنگی: در ساحل جنوبی اسپانیا حدود ۱۰۰ هزار سال پیش، گروهی از نئاندرتال‌ها در امتداد ساحل شنی پیچ و تاب می‌خوردند. حال، رد پاهای گروهی از آن‌ها که در شن و ماسه باقی مانده بود، توسط جمعی از باستان‌شناسانی که در حال بررسی آثار حیوانات فسیل‌شده هستند، کشف شد.به نظر می‌رسد این ۸۷ رد پای نئاندرتال که در ساحل یافت‌ شده، به عنوان نقش برجسته باستانی و تاریخی حفظ می‌شوند و می‌توان گفت که این آثار، اکنون قدیمی‌ترین مسیرهای انسان‌کشی نئاندرتال در اروپا است.

محققان براساس آناتومی ردپاها و همچنین دانش مربوط به ساکنان متوالی اسپانیا پیش از تاریخ، توانستند آثار چاپی مربوط به نئاندرتال‌ها را شناسایی کنند. نئاندرتال‌ها از حدود ۴۰ هزار تا ۴۰۰ هزار سال پیش در اروپا و آسیا زندگی می‌کردند. این گونه با نام علمی Homo neanderthalensis شناخته می‌شود که نزدیکترین خویشاوند منقرض‌شده انسان است.گونه‌ها و گونه‌های وابسته به آن Homo sapiens (انسان امروزی) در زمانی بین ۳۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار سال پیش از هم دور شدند. این دو گونه عمدتا در مناطق مختلف زندگی می‌کردند، کوتاهتر از انسان‌های امروزی بوده و شغل اصلی‌شان شکار بوده است.

از ۸۷ رد پا فسیل‌شده کشف‌شده، ۳۱ رد طول زیادی دارند و طول آن‌ها از ۵.۵ تا ۷.۵ اینچ است. باستان‌شناسان کشف کردند که ۷ رد پا از کودکان، ۱۵ مورد از بزرگسالان و ۹ رد پا از سالمندان است. تصور می‌شود که کوچکترین ردپا که فقط ۵/۵ اینچ طول دارد، مربوط به یک کودک ۶ ساله نئاندرتال می‌شود.ردپای نئاندرتال که در ساحلی نزدیک به رد حیوانات یافت شده است، نشان‌دهنده رفتار این گروه است. آن‌ها به عنوان شکارچی، حیوانات را در ساحل مورد هدف قرار می‌دادند و یا صدف جمع‌آوری می‌کردند. در واقع بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها مانند انسان‌های امروزی کنار ساحل آفتاب می‌گرفتند و یا بازی‌های مفرح انجام می‌دادند.
 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top