امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 18419 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
340 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

با نزدیک شدن به ایام برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان و پس از انتشار شیوه نامه ارزشیابی پایانی دانش آموزان که در آن به برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم اشاره شده است، اعتراضاتی از سوی بخشی از خانواده ها و دانش آموزان رقم خورد و حتی تجمعات کوچکی از سوی دانش آموزان در برخی شهرها شکل گرفت که خود در شرایط کرونایی و هشدارها برای دوری از تجمعات و دورهمی ها، جای تامل داشت.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، بر اساس شیوه نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در ابتدای اردیبهشت ماه، مقرر شد که ارزشیابی دانش آموزان دوره ابتدایی در قالب ارزشیابی کیفی -توصیفی و به صورت غیرحضوری انجام و نتایج حداکثر تا دهم خرداد ماه اعلام شود. همچنین طبق این شیوه نامه قرار شد امتحانات دبیرستانی ها طبق زمانبندی وزارت آموزش و پرورش پس از عیدسعید فطر و از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۴ خرداد به پایان برسد و امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری باشد.

این در حالی است که طی هفته های اخیر اعتراضاتی به برگزاری حضوری امتحانات در این دو پایه تحصیلی و به ویژه پایه نهم مطرح شد و برخی معتقد بودند چرا در حالی که آموزش ها غیرحضوری بوده اما امتحاناتش حضوری است؟ با وجود تاکید و اصرار وزارت آموزش و پرورش بر برگزاری حضوری امتحانات در این دو مقطع به دلیل اهمیت این دو پایه و نقش آنها در آینده دانش آموزان و جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان، مسئولان آموزش و پرورش تصمیم گیری نهایی درباره نحوه و زمان برگزاری امتحانات را به تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا منوط کرده بودند که امروز در جلسه ستاد در این باره تصمیم گیری شد.

امتحانات نهمی ها و دوازدهمی ها حضوری شد 

ستاد کرونا تکلیف آزمونهای سمپاد، المپیادها و سنجش ششمی ها را هم مشخص کرد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا دقایقی قبل در  تشریح تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری آزمون های مختلف مرتبط با وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون پایه نهم حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه  و آزمون پایه دوازدهم نیز به شکل حضوری از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد که آزمون سنجش ملی پایه ششم  در ۲۵ اردیبهشت به شکل حضوری برگزار می‌شود و آزمون سمپاد در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می‌شود. همچنین مقرر شد آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خرداد نیز به صورت حضوری خواهد بود.  آزمون‌های استخدامی و آزمون‌ها با تعداد کم نیز در موعد خودش برگزار می‌شود.

امتحانات نهمی ها و دوازدهمی ها طبق جدول زمانی اعلام شده، برگزار می شود 

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، به این ترتیب با وجود آنکه احتمال تعویق امتحانات حضوری وجود داشت، طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا امتحانات پایه های نهم  و دوازدهم در موعد مقرر و از هفته آتی آغاز می شود و دانش آموزان باید خود را برای شرکت در امتحانات آماده کنند.

پیش تر نیز وزیر آموزش و پرورش گفته بود که ارزشیابی در تمام پایه ها با تصمیم معلم و به شیوه غیرحضوری است و تنها آزمون دانش آموزان در دو پایه نهم و دوازدهم به دلیل اهمیت این دو پایه و نقش آنها در آینده دانش آموزان و جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان به صورت حضوری خواهد بود.

و اما ضوابط برگزاری آزمون ها

نظارت‌ها به رعایت پروتکلهای بهداشتی در تمامی مدارس به نحوه مطلوب صورت خواهد گرفت؟

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روزهای گذشته نیز به قطعی بودن برگزاری حضوری امتحانات پس از بررسی های لازم در کمیته تخصصی مربوط در ستاد کرونا اشاره کرده و گفته بود که امتحان پایه نهم و دوازدهم به دلیل اینکه سرنوشت‌ساز است برای دانش‌آموزان صرف نظر اینکه زمانش کی باشد، تصمیم گرفته شد که حتما باید حضوری باشد. پروتکل ما این است که نباید تجمعی انجام شود، در کلاس تعداد بسیار کم باشد، تهویه کلاس مناسب باشد و یا در فضای باز باشد.

نگرانی به حق برخی خانواده ها مبنی بر احتمال ابتلا و یا انتقال بیماری با رفت و آمد از خانه به مدرسه و حضور در جلسات امتحانی را نیز نمی توان نادیده گرفت؛ هرچند رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش حوزه های امتحانی و حضور دانش آموزان در گروه های مجزا سر جلسات امتحانی خبر داده و بر حفظ سلامت دانش آموزان تاکید کرده است اما باید این سوال را نیز مطرح کرد که آیا نظارت بر حسن اجرای رعایت پروتکل های بهداشتی در همه مدارس به نحو مطلوب انجام خواهد شد یا خیر؟.

در شرایط فعلی و با توجه به تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات این دو پایه تحصیلی و تصویب آن در ستاد ملی مقابله با کرونا، مراقبت از سلامت دانش آموزان با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی که باید با نظارت های دقیق همراه باشد بیش از هر چیز دیگری اهمیت پیدا می کند تا سلامت دانش آموزان به مخاطره نیفتد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top