امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 18398 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۳۲ | ارسال توسط : |
212 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: طبق مصوبات روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ستاد ملی مقابله با کرونا، درخصوص اینکه مشاغل گروه‌های یک و ۲ در وضعیت قرمز می‌توانند فعال باشند، سینماها هم که جزو ردیف شغلی ۲ هستند از امروز می‌توانند فعالیت‌شان را آغاز کنند. اما آیا مشتری هم خواهند داشت؟    نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا در استان […]

گروه فرهنگی: طبق مصوبات روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ستاد ملی مقابله با کرونا، درخصوص اینکه مشاغل گروه‌های یک و ۲ در وضعیت قرمز می‌توانند فعال باشند، سینماها هم که جزو ردیف شغلی ۲ هستند از امروز می‌توانند فعالیت‌شان را آغاز کنند. اما آیا مشتری هم خواهند داشت؟
 

 نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با اشاره به روند افزایشی کرونا در پایتخت گفت: «تصور می‌کنم تا یک ‌ماه آینده در پایتخت به آرامشی که مدنظرمان هست، نرسیم. این آرامش زمانی ممکن است رخ دهد که میزان بیماران سرپایی کاهش یابد؛ تا به این ترتیب ۲هفته بعد از آن تعداد بستری و ۴ هفته بعد موارد فوتی کاهش یابد.» پس طبیعی است در این وضع مردم از بازگشایی سینماها استقبال نکنند و از طرف دیگر، با توجه به تجربه ناموفق بازگشایی‌های گذشته، سینماها هم از این موضوع خبر دارند و منتظر نیستند که تماشاگران دسته‌دسته به سینما بیایند.

محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره بازگشایی سینماها به مهر گفته: «هیچ سینمایی از ابتدای همه‌گیری کرونا «ملزم» به بازگشایی نبوده، بلکه هر سینمایی مایل باشد می‌تواند فعال باشد؛ مشروط بر اینکه بتواند ضوابط و مقررات مربوط به دوران کرونا را رعایت کند؛ چون شاید برخی از سینماها امکانش را نداشته باشند. با توجه به اینکه وضعیت همچنان قرمز است، پروتکل‌ها بسیار سفت و سخت‌تر در سینماها اعمال می‌شود. خود ستاد مقابله با کرونا هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سخت‌تر گرفته است. اگر صنفی فعال باشد و این موارد را رعایت نکند، پلمب می‌شود. قطعا ما هم در سازمان سینمایی گروه‌های ناظر را فعال‌تر و به‌صورت جدی‌تر به این موضوع توجه می‌کنیم.»

قرار است چه فیلم‌هایی روی پرده بروند؟
فرجی درباره ترکیب اکران هم گفته: «فیلم‌ها همان فیلم‌هایی خواهد بود که در اکران نوروزی به نمایش درآمدند و روز یکشنبه این هفته شورای صنفی نمایش در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.» فیلم‌های سینمایی «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، «لاله» ساخته اسدالله نیک‌نژاد، «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی و «تکخال» ساخته مجید مافی در نوروز به نمایش درآمدند که استقبال خوبی از آنها نشد و حتی جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده «خون شد»، از میزان فروش بسیار پایین فیلمش اظهار تعجب کرد. فرجی درباره وضعیت اکران عید فطر با توجه به بازگشایی سینماها خاطرنشان کرد: «ما باید ببینیم کدام‌یک از تهیه‌کنندگان متقاضی اکران فیلم هستند. به‌نظرم مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه بسیار خوبی است که در وضعیت قرمز هم اگر اصناف به‌طور کامل پروتکل‌ها را رعایت کنند، می‌توانند فعال باشند؛ از همین رو این موضوع به تهیه‌کنندگان انگیزه می‌دهد که به اکران آثار خود بپردازند.» صرف رعایت پروتکل‌ها آنقدر دلگرم‌کننده نیست که تماشاگران زیادی حاضر به فیلم دیدن در سالن‌های سینما شوند؛ در ضمن نباید این نکته را هم فراموش کرد که کیفیت فیلم‌هایی که روی پرده هستند هم چنگی به دل نمی‌زد و حتی ممکن است در اکران آنلاین هم مورد استقبال قرار نگیرند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top