امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 18338 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱:۳۲ | ارسال توسط : |
142 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: اعضای آکادمی «گنکور» برندگان نهایی این جایزه ادبی در شاخه‌های بهترین رمان اول، بهترین داستان کوتاه و بهترین زندگی‌نامه را معرفی کردند.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، امسال جایزه ادبی «گنکور» در بخش نخستین رمان به کتاب «شاید دجله برایت سوگواری کند» نوشته «امیلین مالفاتو» عکاس خبری رسید. این کتاب داستان زندگی یک زن جوان عراقی […]

گروه فرهنگی: اعضای آکادمی «گنکور» برندگان نهایی این جایزه ادبی در شاخه‌های بهترین رمان اول، بهترین داستان کوتاه و بهترین زندگی‌نامه را معرفی کردند.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، امسال جایزه ادبی «گنکور» در بخش نخستین رمان به کتاب «شاید دجله برایت سوگواری کند» نوشته «امیلین مالفاتو» عکاس خبری رسید. این کتاب داستان زندگی یک زن جوان عراقی را روایت می‌کند که پیش از ازدواج باردار است.
 

«امیلین مالفاتو» که پیش‌تر با خبرگزاری فرانسه همکاری داشته است به خوبی با عراق آشنایی دارد. کتاب ۸۰ صفحه‌ای او در قالب یک داستان تراژیک نوشته شده است.«ابیگیل اسور» برای «ثروتمند همچون پادشاه»، «اولیویه هرسند» برای «زیتا» و «دیمیتری روشان بوری» برای «اهریمن تپه گرگ» از دیگر شانس‌های کسب جایزه گنکور در بخش نخستین رمان بودند.

در جریان ویدئو کنفرانسی که برای اعلام برندگان نهایی «گنکور» برگزار شد همچنین نام «ادموند پلین دریفوس» برای کتاب «پل موراند» به عنوان برنده بخش زندگی‌نامه معرفی شد. در این بخش «ماریان الفانت» برای «سزار و تو»، «ژوزه آلوارز» برای «هلموت و جون»، «اولیور مونی» برای «لوییز ژوه» و «توماس سرتیالنژ» برای «ادموندروستاند» به عنوان نامزد نهایی معرفی شده بودند.

«اشموئل تی میر» نیز برای کتاب «و جنگ به پایان رسیده است» به عنوان برنده بخش داستان کوتاه معرفی شد. در این بخش «سیلسون پرودام» برای «توفان‌ها»، «سیریل راجر لاکن» برای «روزهای پایانی» و «دیوید توماس» برای «تنها و در محاصره سگ‌های وحشی» با یکدیگر به رقابت پرداختند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top