امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 18193 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ | ارسال توسط : |
221 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

روزنامه عربستانی اعلام کرد که قانون بازی در زمین بی طرف برای باشگاه های ایرانی و عربستانی همچنان درجریان است و به این ترتیب دیدار النصر با تراکتو و الهلال با استقلال در کشور سوم برگزار خواهد شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا و به نقل از الاقتصادیه، تیم های النصر و الهلال عربستان به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند و باید به ترتیب برابر تراکتور و استقلال به میدان بروند.

با توجه به اینکه روابط سیاسی ایران  و عربستان به روال عادی برنگشته است گمانه زنی درباره بازی در کشور سوم زیاد است البته باشگاه النصر و استقلال باتوجه به اینکه میزبان هستند اصرار دارند که از امتیاز میزبانی خود استفاده کند.

یک منبع آگاه در گفت و گویی که با روزنامه الاقتصادیه عربستان داشت، گفت: قانون بازی در زمین بی طرف برای رویارویی تیم های عربستانی و ایرانی همچنان فعال و در جریان است و به این ترتیب بازی نماینده های این دو کشور در زمین بی طرف برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: تصمیم AFC برای انتقال بازی های نماینده های ایران و عربستان به کشور سوم در سال ۲۰۱۶ گرفته شد. این تصمیم همچنان ادامه دارد مگر اینکه روابط دیپلماتیک دو کشور به روال عادی برگردد و عربستان قانون ممنوعیت سفر اتباع خود به ایران را بردارد و علاوه بر آن یک هیات از AFC هم راهی ایران شود تا شرایط میزبانی این کشور از تیم های عربستانی را بررسی کند و از امنیت آنها اطمینان حاصل کند.

الاقتصادیه در ادامه نوشت: حضور باشگاه های ایرانی در عربستان در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا این حق را به باشگاه های ایرانی نمی دهد که خواستار حضور باشگاه های عربستانی هم در ایران شوند. وقتی عربستان به عنوان میزبان گروه های که باشگاه های ایرانی هم در آن قرار داشتند انتخاب شد این تعهد و تاکید بر فدراسیون فوتبال ایران شد که حق ندارد درخواست میزبانی از باشگاه های عربستانی را در آینده بدهد و آنچه اکنون از میزبانی عربستان صورت گرفته تنها به خاطر جلوگیری از وارد آمدن آسیب و ضرر به فوتبال آسیا در شرایط خاص کرونایی بوده است.  

این منبع آگاه در AFC در پایان تاکید کرد که دوبی و دوحه گزینه های اصلی برای میزبانی از دیدارهای النصر برابر تراکتور و الهلال برابر عربستان هستند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top