امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 18037 |
تاریخ انتشار : ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
223 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

به اعتقاد یک کارشناس حوزه کار با توجه به شیوع موج چهارم کرونا، تعطیلی و رکود بسیاری از مشاغل و فعالیتها، عدم تمدید قراردادهای کار و افزایش مراجعات به تامین اجتماعی، لازم است تمهیدات جدی تر و موثرتری در حمایت از کارگران و بازار کار از طریق تصمیم گیری در سازمان برنامه و بودجه و هماهنگی با سایر دستگاهها به ویژه بانک مرکزی صورت گیرد در غیر این صورت معیشت خانوارها به شدت آسیب خواهد دید.

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با اشاره به موج چهارم کرونا بر ضرورت حمایت از کسب و کارها در دوران کرونا تاکید و اظهار کرد: سال گذشته به دلیل کرونا شرایط خوبی را برای پشتیابی از کارگران و بازارکار نداشتیم و امسال شرایط سخت تر و جدی تر شده چون خانواده ها عمدتا پس اندازهای خود را مصرف کرده اند و ممکن است امسال آسیب های بیشتری ببینند از این رو دولت باید به طور جدی تر وارد عمل شود و هر آنچه در توان دارد برای حمایت از نیروهای کار و مشاغل به کار گیرد.

وی افزود:کرونا باعث شده تا فعالیت بیشتر مشاغل با اختلال روبه رو شود و بنگاهها در معرض رکود و تعطیلی قرار گیرند به همین دلیل قراردادهای خیلی از کارگران با شروع سال جدید تمدید نشده که از این جهت آسیب جدی بر معیشت خانوارهای کارگری وارد کرده است.

این کارشناس حوزه کار ادامه داد: اکنون موج بیکاری ها و مراجعه به سازمان تامین اجتماعی به شدت افزایش یافته است؛ از طرفی تعطیلی ها وارد هفته سوم شده و ممکن است موج کرونا تا دو هفته آینده هم ادامه یابد چون شرایط بیماری و شیوع کرونا در کشور پیشرونده شده است لذا مادامی که شرایط پشتیبانی را به لحاظ اقتصادی و تامین اعتبار در اختیار نداشته باشیم ممکن است مشکلات بیشتری برای بازار کار و کارگران ایجاد شود.

حاج اسماعیلی گفت: بحث همسان سازی در تامین اجتماعی به دلیل همین مشکلات هنوز به درستی اجرا نشده و اگر وعده هایی که به بازنشستگان و مستمری بگیران داده شده طی هفته های آینده اجرایی نشود، موج نارضایتی ها بیشتر می شود بنابر این با توجه به شرایط موجود دولت باید تصمیمات مهم و تمهیدات جدی تر و موثرتری را از طریق تصمیم گیری در سازمان برنامه و بودجه و هماهنگی با سایر دستگاهها به ویژه بانک مرکزی صورت دهد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top