امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 17955 |
تاریخ انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ | ارسال توسط : |
300 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: موزه تصاویر متحرک نیویورک «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی را به عنوان بهترین مستند سال انتخاب کرد. نشریه «Reverse Shot» که از سوی موزه تصاویر متحرک نیویورک منتشر می‌شود، فهرستی از آثار منتخب خود را منتشر کرد که شانس حضور در جوایز اسکار امسال را نداشتند و در بخش بهترین مستند  «سایه‌های […]

گروه فرهنگی: موزه تصاویر متحرک نیویورک «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی را به عنوان بهترین مستند سال انتخاب کرد. نشریه «Reverse Shot» که از سوی موزه تصاویر متحرک نیویورک منتشر می‌شود، فهرستی از آثار منتخب خود را منتشر کرد که شانس حضور در جوایز اسکار امسال را نداشتند و در بخش بهترین مستند  «سایه‌های بی‌خورشید» ساخته مهرداد اسکویی به عنوان بهترین اثر برگزیده شد.
 

حضور مستند «سایه‌های بی‌خورشید» در این فهرست شانس این فیلم را برای رقابت در اسکار ۲۰۲۲ افزایش خواهد داد و کمپانی دریم لب فیلمز به مدیریت نسرین میرشب که پخش بین‌المللی این مستند را بر عهده دارد هم‌اکنون مشغول آماده‌سازی آن برای اسکار سال آتی است. «سایه‌های بی‌خورشید» سال گذشته در آمریکا و توسط کمپانی The Cinema Guild اکران سراسری موفقی را تجربه کرد.

این فیلم مستند اولین نمایش جهانی خود را سال گذشته در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) تجربه کرد و موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از این رویداد معتبر سینمایی شد و پس از آن در  چندین جشنواره بین‌المللی دیگر از جمله بیگ‌اسکای آمریکا، مونیخ آلمان، کراکو لهستان، داک‌اِج نیوزولند، میلینیوم بلژیک، حقوق بشر ژنو، هلسینکی فنلاند، جشنواره‌های «ژان روش» فرانسه،  داکوفست کوزوو، جشنواره مستند اوپن سیتی لندن، جشنواره فیلم زوریخ، جشنواره مستند زاگرب، جشنواره داکای بنگلادش و… نیز حضور داشته است. 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top