امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 17913 |
تاریخ انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ | ارسال توسط : |
349 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: سازمان یونسکو از سال ۱۹۹۵ روز جهانی کتاب را به مناسبت سالمرگ میگل د سروانتس، نویسنده نامدار اسپانیایی بنیان نهاد تا مردم را به خواندن بیشتر کتاب دعوت کند. هر چند درباره برخی کتاب‌ها به ویژه قدیمی‌ترها آمار درست و دقیق از میزان فروش وجود ندارد اما بر اساس برآرودها از منابع مختلف […]

گروه فرهنگی: سازمان یونسکو از سال ۱۹۹۵ روز جهانی کتاب را به مناسبت سالمرگ میگل د سروانتس، نویسنده نامدار اسپانیایی بنیان نهاد تا مردم را به خواندن بیشتر کتاب دعوت کند. هر چند درباره برخی کتاب‌ها به ویژه قدیمی‌ترها آمار درست و دقیق از میزان فروش وجود ندارد اما بر اساس برآرودها از منابع مختلف می‌توان فهرست از ۱۰ کتاب پرفروش و برتر تاریخ را به مناسبت روز جهانی کتاب به این ترتیب معرفی کرد؛ البته در این فهرست کتاب‌های مقدس و دینی و مذهبی در نظر گرفته نشده‌اند.

۱. دن کیشوت: رمان کلاسیک سروانتس در ۱۶۰۵ منتشر شد و نخستین رمان امروزی لقب گرفت. تا امروز بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از «دن کیشوت» ‌در دنیا به فروش رسیده است.
۲. داستان دو شهر: رمان تاریخی چارلز دیکنز در ۱۸۵۹ به بازار آمد و داستان آن در لندن و پاریس پیش و پس از انقلاب فرانسه می‌گذرد. میزان فروش «داستان دو شهر» را بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه برآورده کرده‌اند.۳. ارباب حلقه‌ها: وقتی در ۱۹۵۴ منتشر شد، سه‌گانه جی‌آرآر تالکین یک دنیای تازه با شخصیت‌های شگفت وارد دنیای داستانی کرد و تا امروز بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه از این رمان فروش رفته است.
۴. شازده کوچولو: داستان آنتوان دو سنت-اگزوپری گرچه در نگاه اول یک داستان کودکانه به نظر می‌رسد اما با فروش بیش از ۱۴۰ میلیون نسخه نشان داد به مذاق همه گروه‌ها خوش آمده است. «شازده کوچولو» در ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شد.۵. هری پاتر و سنگ جادو: یک پدیده فرهنگی مدرن که نویسنده‌اش را به یکی از پولدارترین‌های دنیا تبدیل کرد. جلد اول «هری پاتر» در ۱۹۹۷ منتشر شد، بیش از ۱۲۰ میلیون نسخه فروخت و به ۸۰ زبان ترجمه شد.
۶. هابیت: پیش‌درآمد «ارباب حلقه‌ها» در ۱۹۳۷ به بازار آمد و یکی از بهترین آثار فانتزی تاریخ ادبیات جهان لقب گرفت. «هابیت» تا امروز بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه فروخته است.
۷. سپس هیچ‌کدام باقی نماندند: این داستان آگاتا کریستی بهترین و پرفروش‌ترین رمان معمایی دنیا که نسخه‌هایی سینمایی، تلویزیونی و رادیویی و البته بازی رایانه‌ای آن هم تولید شده است. فروش «سپس هیچ‌کدام باقی نماندند» ۱۰۰ میلیون نسخه برآورده می‌شود.
۸. رویای تالار سرخ: یا «رویای خانه سرخ» رمانی است نوشته کائو ژوکین، نویسنده چینی قرن ۱۸ که گفته می‌شود بر اساس زندگی خود او بنا شده و اوج ادبیات چین است. کتاب بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه فروخته است.
۹. شیر، جادوگر، کمد: جلد اول از مجموعه رمان‌های «سرگذشت نارنیا» نوشته سی‌اس لوییس که در ۱۹۵۰ به بازار آمد. کتاب ۱۰۰ میلیون نسخه فروش داشت و به مذاق خوانندگان نوجوان و بزرگسال به یک اندازه خوش آمد.
۱۰. رمز داوینچی: رمان معمایی دن براون وقتی در ۲۰۰۳ منتشر شد، شور آن دنیا را فراگرفت، نسخه‌هایش به ۴۴ زبان مختلف به بازار آمد، بیش از ۸۰ میلیون نسخه فروخت و نسخه سینمایی آن هم بسیار موفق بود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top