امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 17871 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ | ارسال توسط : |
501 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران معتقد است امروز نبرد با کرونا دیگر از خط مقدم گذشته و کادر درمان و کارگران به دل خطر رفته اند؛ بنابر این نباید بدون اسلحه به جنگ کرونا بروند و بحث ایمن سازی و واکسیناسیون آنها مهم است.

هادی ابوی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با بیان اینکه کارگران مشاغل ضروری باید مورد حمایت قرار گیرند، اظهار کرد: اگر چه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اولا و لازم الاجرا است ولی باید تکلیف کارگران و نیروهای کار مشاغل ضروری را هم که به مردم خدمت می دهند و باید سرکار حاضر شوند روشن کنیم لذا انتظار داریم ستاد ملی مقابله با کرونا از ظرفیت خود استفاده و با همکاری وزارت کار تکلیف کارگران گروههای شغلی ضروری را که در شرایط سخت کرونا باید به فعالیت ادامه دهند، مشخص کند و آنها را در اولویت واکسیناسیون قرار دهد.

حفظ سلامت و امنیت نیروهای کار مشاغل ضروری

به گفته وی امروز نبرد با کرونا از خط مقدم گذشته است و کادر درمان و کارگران به خصوص مشاغل ضروری به دل خطر زده اند لذا نباید بدون اسلحه به جنگ کرونا بروند و بحث ایمن سازی و واکسیناسیون آنها مهم است.

ابوی ادامه داد: کارگران مشاغل ضرور اعم از نانوایان که نان دست مردم می دهند، پاکبان ها که وظیفه پاکیزگی شهر را برعهده دارند و ماسک و دستکش آلوده و زباله را جمع می کنند، رانندگان و پرسنل داروخانه ها که شبانه روز با مردم در ارتباطند، نیروهای خدماتی بیمارستانها، تعمیرکاران، آتش نشانان و … همه ناچارند که در چنین شرایطی سر کار باشند و حفظ سلامت آنها مهم است.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا باید از ظرفیت خود استفاده کند و با همکاری وزارت کار تکلیف کارگران مشاغل ضروری که امنیت و سلامت آنها در معرض خطر قرار می گیرد را مشخص کند، اظهار کرد: به یکسری از گروههای شغلی که حضور نیروهای کارشان ضروری نیست اعلام می کنیم که در خانه بمانند تا ایمن باشند ولی از برخی نیروهای کار در مشاغل ضروری می خواهیم که سرکار بیایند بنابر این لازم است که ایمنی را برایشان فراهم کنیم چون در معرض خطر هستند.

تامین معاش و درآمد کارگران مشاغل غیرضروری

وی در ادامه تامین معاش کارگران مشاغل غیر ضرور را مورد اشاره قرار داد و افزود: وقتی یک رستوران را تعطیل می کنیم کارگر دچار مشکل می شود چون رستورانی که تعطیل شده به کارگر حقوق نمی دهد و ملاک پرداخت حقوق او تعداد روزهایی است که کار کرده است؛ به این ترتیب معیشت او به خطر می افتد و برای کارگر ارزش ندارد که به دنبال شکایت یا گرفتن بیمه بیکاری برود.

ابوی متذکر شد: انتظار ما این است که وقتی می دانیم چه مشاغلی تعطیل هستند و نباید باز کنند نیروهای کارشان را مورد حمایت قرار بدهیم؛ حداقل کارگرانی که بیمه شده اند و شناسنامه دارند بدون گرفتار شدن در پیچ و خم های اداری حمایت کنیم تا برای یک لقمه نان از خانه خارج نشوند و در معرض بیماری کرونا قرار نگیرند.

این مقام مسئول کارگری درباره راهکارهای حمایت از کارگران مشاغل غیرضرور که ناچار به تعطیلی و رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا شده اند نیز، گفت: ما باید مشخص کنیم که قرار است از بودجه عمومی دولت به آنها که بیکار می شوند کمک کنیم یا راههای دیگری برای حمایت از آنها وجود دارد. زمانی که صنوف خدماتی، مسافرخانه ها، بوتیک ها، رستورانها، هتل ها، مراکز گردشگری و مغازه های پوشاک و کیف و کفش را تعطیل می کنیم به فکر معیشت و درآمد کارگران شاغل در آنها هم باشیم.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران در پایان تصریح کرد: کسانی که زباله های سطح شهر یا ماسک های ریخته شده در گوشه و کنار خیابانها جمع آوری می کنند با جان خود بازی می کنند. مگر چند درصد مردم شیوه نابودی ماسک ها را می دانند؟ بنابر این اگر تاکید داریم که مشاغل ضروری در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند به جهت حفظ سلامت و ایمنی آنها است تا عده بیشتری به دلیل نیاز به حضور در سرکار گرفتار کرونا نشوند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top