امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 17653 |
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۳۲ | ارسال توسط : |
248 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: محسن نامجو که چندی است نامش به عنوان متهم آزار جنسی در فضای مجازی مطرح شده است، دیروز با انتشار ویدیویی در این رابطه صحبت کرد.چندی پیش، در یک اتاق گفتگو در کلاب هاوس، سه خانم فعال در فضای هنری و فرهنگی در خارج از کشور محسن نامجو را به آزار جنسی متهم […]

گروه فرهنگی: محسن نامجو که چندی است نامش به عنوان متهم آزار جنسی در فضای مجازی مطرح شده است، دیروز با انتشار ویدیویی در این رابطه صحبت کرد.چندی پیش، در یک اتاق گفتگو در کلاب هاوس، سه خانم فعال در فضای هنری و فرهنگی در خارج از کشور محسن نامجو را به آزار جنسی متهم کردند. پیش از آن هم این مساله در فضای مجازی مطرح شده بود.محسن نامجو در ویدیویی که منتشر کرده نسبت به این صحبت ها، به صورت کلی واکنش نشان داد و ضمن عذرخواهی از هر رفتار بدی که داشته، اعلام کرد برای احقاق حقوق خانم های ایرانی کمک می کند. اما این ویدیو با واکنش های اغلب منفی مواجه شده، و بسیاری نامجو را با توجه به اشاراتش به ایرادات فرهنگی و اجتماعی در کشور، فرهنگ مردسالارانه و…، متهم به فرافکنی کردند و از او خواستند به جای این که تقصیر را به گردن ایرادهای فرهنگی و سیاسی و اجتماعی کمبود آموزش و… بیندازد، اشتباه خود را بپذیرد و مسئولیت کارهای اشتباهش را قبول کند.

 
منتقدان این ویدیو را تنها تلاشی برای حفظ هواداران عنوان کرده‌اند، و به‌این نکته اشاره کرده‌اند که نامجو هیچ اشاره‌ی مستقیمی به‌افرادی که او را متهم کرده‌اند، نداشته و مسئولیتی در برابر شخص آنان را نپذیرفته است.
گروه دیگری این ویدیو را مصداق مظلوم نمایی شمرده اند و از سکوت برخی فعالان رسانه ای و هنرمندان نزدیک به محسن نامجو، انتقاد کرده اند.در این میان بحث هایی هم درباره ی فایل صوتی منتشر شده منتسب به نامجو شکل گرفته که در آن، این موزیسین برخی از مخالفانش را کم سواد می نامد و اعلام می کند پس از ماجرای تهمت آزارهای جنسی، شنوندگانش در اسپاتیفای و… بیش تر شده اند.
 
توضیح تازه‌ی محسن نامجو به‌فایل صوتی که مغایر با ویدیوی عذرخواهی دیروزش، منتشر شده است. او در توضیحی که در اختیار بی بی سی گذشته و لجظاتی پیش از قول او خوانده شد، اعلام کرد که این فایل صوتی یک درد دل و گفتگوی شخصی بوده که به‌شکل عمومی منتشر شده و اگر قرار بود هر صحبتی که مردم در خانه‌های‌شان می‌کنند منتشر شود، دنیا منفجر می‌شد. او همچنین گفته که با ویدیوی عذرخواهی‌اش، می‌خواسته اولین مرد سلبریتی باشد که در از زنان در عرصه‌ی عمومی عذرخواهی می‌کند. دلیل عدم واکنش‌ مستقیم‌اش هم احترام به‌آن فرد و خانواده‌اش بوده است، تا نامی از این فرد در اتفاق به‌گفته‌ی نامجو “هشت سال گذشته” برده نشود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top