امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 17468 |
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ | ارسال توسط : |
298 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه «مناظره‌های انتخاباتی جزو برنامه‌های جدی و قطعی صداوسیما خواهند بود»، در این زمینه اظهار کرد: برنامه‌ انتخاباتی رسانه ملی از هفته آخر اسفند ماه پُرحجم کلید خورده و برنامه‌های متنوعی برای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در حال تدارک است.

محمدحسین صوفی درباره‌ی برگزاری مناظره‌های انتخاباتی در سازمان صداوسیما، اظهار کرد: بر اساس آخرین جلسه و گزارشی که با مدیران رسانه ملی و مسوولان ستاد انتخابات سازمان صداوسیما داشتیم، اعلام شد که مجموعه برنامه‌های متنوعی برای برگزاری پرشور و حماسی شکوهمند انتخابات در حال تدارک است؛ برنامه‌هایی متنوع اعم از مستند، گزارش و برنامه های ترکیبی.

صوفی تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های انتخاباتی امسال در رسانه ملی، برگزاری مناظره‌هاست که جزو برنامه‌های جدی و قطعی سازمان خواهد بود و تا این لحظه جزو برنامه‌ی اصلی و جدی بوده است. در طول جلسه‌ای که داشتیم، مسوول ستاد انتخابات گزارش داده و قرار است برنامه‌ها اجرایی شوند.

دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما همچنین تاکید کرد که حجم کمی و کیفی ویژه‌برنامه‌های رسانه‌ی ملی برای انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم به مراتب بیش از برنامه‌های دوره قبل خواهد بود.

صوفی که از معاونان پیشین صداوسیما در حوزه‌های «معاونت صدا» و «برنامه‌ریزی و نظارت» بوده است، درباره‌ی این برنامه‌های انتخاباتی توضیح داد: برنامه‌های انتخاباتی رسانه ملی از هفته آخر اسفندماه پرحجم کلید خورده و برنامه‌های متنوعی برای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در حال تدارک است. بعضی از برنامه‌ها هم منتظر هستند ثبت‌نام آغاز شود و کارهایشان را انجام دهند، اما اینکه مناظره‌ها در کدام شبکه باشد، مجری چه کسی باشد و چند برنامه تولید شود، مدیران صداوسیما باید در این زمینه پاسخگو باشند. 

صوفی در پاسخ به این پرسش که آیا پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی از جمله اپلیکیشن «کلاب هاوس»، می‌توانند جایگزین خوبی برای تلویزیون با هدف داغ نگه داشتن انتخابات و افزایش مشارکت مردمی باشند، اظهار کرد: هیچکدام از شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند و نتوانسته‌اند جایگزین شبکه‌های رادیو و تلویزیون باشند. این را هم مشاهدات میدانی و هم نظرسنجی‌ها می‌گویند. حواسمان باشد صداوسیما کماکان جایگاه قدرتمند خودش را برای تولید و انتشار پیام و خبر و بارگذاری محتوا دارد. شبکه‌های اجتماعی جدید از جمله کلاب هاوس‌ها واقعا می توانند در خدمت صدا و سیمای رسمی ما قرار گیرند، کما اینکه ما از خیلی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می کنیم.

دبیر شورای نظارت بر صداوسیما در پایان درباره‌ی چگونگی نظارت بر تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی در سازمان صداوسیما، نیز توضیح داد: اولا یکی از اعضای ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، نماینده شورای نظارت بر صداوسیماست. یکی از اعضای شورای نظارت در آنجا حضور خواهد داشت و شورا به این وسیله در جریان مجموعه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت. به هر ترتیب شورای نظارت مثل همه‌ی ایام وظیفه نظارتی خود را انجام خواهد داد که ضوابط و مقررات به ویژه آیین‌نامه قانون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، کامل و دقیق و صحیح در رسانه ملی اجرا شود. 

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top