امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 17400 |
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ | ارسال توسط : |
219 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی:در این گزارش به مروری بر حضور فوتبالیست‌ها در سینما به بهانه حضور زلاتان در فیلم جدید آستریکس پرداخته ایم. آنهایی که زلاتان ابراهیموویچ را در دنیای مجازی دنبال می‌کنند، هر بار که ستاره سوئدی یک پست جدید می‌گذارد منتظر حرف‌ها و جملاتی کنایه‌آمیز هستند تا شاهد قدرت‌نمایی این ستاره جنجالی باشند. اما ایبرا […]

گروه فرهنگی:در این گزارش به مروری بر حضور فوتبالیست‌ها در سینما به بهانه حضور زلاتان در فیلم جدید آستریکس پرداخته ایم. آنهایی که زلاتان ابراهیموویچ را در دنیای مجازی دنبال می‌کنند، هر بار که ستاره سوئدی یک پست جدید می‌گذارد منتظر حرف‌ها و جملاتی کنایه‌آمیز هستند تا شاهد قدرت‌نمایی این ستاره جنجالی باشند. اما ایبرا عصر جمعه پستی منتشر کرد که خبر از یک فعالیت جدید از سوی او می‌داد.

بنا بر این خبر، زلاتان در فیلم جدیدش جلوی دوربین خواهد رفت.این مجموعه پنجمین سریال شناخته شده و محبوب فرانسوی زبان هاست. ستاره سوئدی میلان در کنار چند شخصیت هالیوودی دیگر از جمله ماریون کوتیارد، هنرپیشه معروف فرانسوی و وینسنت کسل در این فیلم به نقش‌آفرینی خواهد پرداخت و در نقش شخصیتی به نام آنتی ویروس ظاهر خواهد شد. این فیلم قرار است در فرانسه و مراکش تصویربرداری شود. زلاتان در واقع تازه‌ترین ستاره دنیای فوتبال است که قرار است حضور در سینما را هم تجربه کند. به همین بهانه، نگاهی به بازیکنانی انداخته‌ایم که طی این سال‌ها چه در سال‌های فعالیت و چه در دوران بازنشستگی مقابل دوربین قرار گرفته‌اند.

اریک کانتونا
در بین بازیکنان و ستاره‌های شناخته شده فوتبال، هیچ بازیکنی به اندازه اریک کانتونا جلوی دوربین فیلم‌ها و سریال‌های مختلف نرفته است به طوری که تعداد فیلم‌هایش تاکنون به عدد ۳۰ رسیده است. اریک کانتونا که بسیاری او را مهمترین چهره باشگاه منچستریونایتد طی چند دهه اخیر بعد از الکس فرگوسن می‌دانند، در نقش‌هایش نیز بسیار خوب ظاهر شده است. اولین فیلم او سال ۱۹۹۵ و در روزهای اوجش در منچستر به نام « یازده در مقابل یازده » بود که نقش یک بازیکن فوتبال را بازی می‌کرد. آخرین پروژه کاری‌اش هم یک مینی سریال فرانسوی با نام « منابع غیر‌انسانی»

در سال گذشته میلادی بود که کانتونا نقش اولش را بازی می‌کرد و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت. اما بدون شک مهمترین پروژه سینمایی او سال ۲۰۰۹ و در فیلمی با کارگردانی کل لوچ رقم خورد. او در فیلم « در جست‌وجوی اریک » نقش خودش را بازی می‌کرد و بازی‌اش هم مورد توجه منتقدان قرار گرفت. آن فیلم در سال ۲۰۰۹ به جشنواره کن نیز راه یافت. یکی از دلایل حضور کانتونا در سینما و تئاتر، همسر او رشیده براکنی است که بازیگر و کارگردانی مطرح در فرانسه به حساب می‌آید.

نیمار
نیمار که در حال حاضر یکی از ستاره‌های شناخته‌شده مستطیل سبز است، سال ۲۰۱۷ برای اولین‌بار مقابل دوربین یک فیلم سینمایی قرار گرفت. او در فیلم اکشن و ماجراجویانه « بازگشت ژندر کیج » به کارگردانی دی‌جی کاراسو برای چند لحظه بازی کرد که ستاره‌هایی همچون ساموئل ال‌جکسون و وین دیزل در آن نقش‌آفرینی می‌کردند. او که در دنیای فوتبال به عنوان بازیکنی فوق‌العاده تکنیکی شناخته می‌شود، در آن فیلم در نقش فوتبالیستی بازی می‌کرد که از سوی یک سازمان مخفی استخدام شده بود و مهارت اصلی‌اش ضربه زدن دقیق به اشیا با توپ فوتبال بود.

دیوید بکام
در بین ستاره‌های فوتبال، دیوید بکام هم جزو آن دسته‌ای بود که چه در دوران بازی و چه در دوران بازنشستگی در فیلم‌ها و نقش‌های تبلیغاتی بازی کرد. آخرین حضور او مربوط به سریال « پادشاه آرتور: افسانه یک شمشیر » ساخته گای ریچی در سال ۲۰۱۷ بود. بکام گرچه در این سریال نقشی فرعی با نام تریگر را داشت، اما به زعم بسیاری از کارشناسان توانست بازی خوبی از خودش به نمایش بگذارد. البته این اولین حضور بکام در فیلم‌های گای ریچی نبود. این کارگردان انگلیسی در سال ۲۰۱۵ نیز فیلمی جاسوسی با نام « مردی از U.N.C.L.E. » را ساخت که بکام حضوری کوتاه در یکی از صحنه‌ها داشت.

پله و بابی مور
در بین بازیکنان فوتبال، دو بازیکن هستند که فقط یک‌بار جلوی دوربین فیلم سینمایی رفتند، اما حضورشان به قدری پررنگ و تاثیرگذار بود که همواره در ذهن‌ها باقی مانده است. در سال ۱۹۸۱ فیلمی بر روی پرده‌ سینماها به نمایش رفت به نام « فرار به سوی پیروزی ». در کنار ستاره‌هایی همچون مایکل کین و سیلوستر استالونه، پله برزیلی و بابی مور انگلیسی به عنوان بازیکنان دنیای فوتبال در آن فیلم بازی کردند. پله در آن فیلم در نقش یک فوتبالیست آفریقایی به نام لوئیز فرناندز و بابی مور در نقشی با نام تِری برادی بازی می‌کرد.

زین‌الدین زیدان
سرمربی فرانسوی این روزهای رئال مادرید که در دنیای بازی و مربیگری به تمام افتخارات ممکن رسیده‌، چند باری هم جلوی دوربین رفته است. اولین حضورش سال ۲۰۰۶ و بعد از آن فینال جنجالی جام‌جهانی در فیلمی به نام « مرد خانواده » بود که در آن نقش یک پیک پیتزا را بازی می‌کرد و نکته جالبش اینجا بود که مثل همان ضربه با سری که در فینال جام‌جهانی به ماتراتزی زد را در آن فیلم هم به یکی از مشتریان زد. او چند سال بعد در فیلم فرانسوی « آستریکس در بازی‌های المپیک » هم نقش کوتاهی داشت.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top