امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 17051 |
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ | ارسال توسط : |
229 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

گروه ورزشی: قدمعلی سرامی، هما ارژنگی و علیرضا شجاع‌پور شعرهای دومین جشنواره «شعر شاهنامه» را داوری خواهند کرد. به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، دومین جشنواره «شعر شاهنامه» با هدف پاسداشت شاهنامه و زبان پارسی، گسترش چکامه‌های در پیوند با شاهنامه، رویکرد ویژه به چکامه پارسی، گردآوری سروده‌های در پیوند با شاهنامه و سپاس ویژه از سرایندگانی که […]

گروه ورزشی: قدمعلی سرامی، هما ارژنگی و علیرضا شجاع‌پور شعرهای دومین جشنواره «شعر شاهنامه» را داوری خواهند کرد. به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، دومین جشنواره «شعر شاهنامه» با هدف پاسداشت شاهنامه و زبان پارسی، گسترش چکامه‌های در پیوند با شاهنامه، رویکرد ویژه به چکامه پارسی، گردآوری سروده‌های در پیوند با شاهنامه و سپاس ویژه از سرایندگانی که سال‌ها در سروده‌های‌شان به فردوسی و شاهنامه پرداخته‌اند برگزار می‌شود. دبیری این جشنواره را کورش جوادی بر عهده دارد و جشنواره هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود.
 

در دومین جشنواره شعر شاهنامه از سه چکامه‌سرا که آثاری در پیوند با شاهنامه و زبان پارسی دارند تقدیر خواهد شد.پیش‌تر قرار بود نتایج این جشنواره تا پایان مهر ۱۳۹۹ روشن شود که به دلیل کرونا و مناسب نبودن شرایط جامعه به زمانی مناسب‌تر موکول شد. نتایج دومین جشنواره شعر شاهنامه تا اردیبهشت‌ماه به آگاهی خواهد رسید و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.موضوعات دومین جشنواره شعر شاهنامه ایران در آیینه شاهنامه، شاهنامه و داستان‌های آن، شخصیت‌های شاهنامه رستم، کیخسرو، سیاوش، سهراب، کاوه، فریدون و …، زنان شاهنامه، نقالی و زبان پارسی هستند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top