امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 16897 |
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
256 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به نقش چاقی و اضافه وزن در تشدید علائم بیماری کرونا و میزان اثربخشی واکسن، به افراد دارای اضافه وزن توصیه کرد که از مصرف شیرینی، شکلات و آجیل در ایام نوروز پرهیز کنند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری با اشاره به اینکه چاقی و اضافه وزن می‌تواند به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در ابتلا و تشدید علائم بیماری کرونا در افراد ایفای نقش کند، اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته اغلب افراد جوان و میانسالی که در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشورمان بستری شدند دارای اضافه وزن بودند.

وی افزود: از طرفی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که اثربخشی واکسن در افراد چاق نسبت به افراد با وزن نرمال کمتر است. بنابراین ضروری است آن دسته از افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند با پرهیز از مصرف شیرینی، شکلات و آجیل در ایام عید نوروز، به صورت جدی‌تر در تغییر رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های بدنی روزانه و منظم البته به دور از حضور در اماکن شلوغ و فاقد تهویه مناسب، اقدام کنند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top