امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 16873 |
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۳۱ | ارسال توسط : |
228 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی، خبر داد بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از فردا (دوشنبه ۹ فروردین)، سینما‌های تهران تعطیل خواهند بود.فرجی در این بار گفت: «تعطیلی سینما بر اساس تصمیماتی است که ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌گیرد، یعنی به‌صورت اتوماتیک این اتفاق […]

گروه فرهنگی: محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی، خبر داد بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از فردا (دوشنبه ۹ فروردین)، سینما‌های تهران تعطیل خواهند بود.فرجی در این بار گفت: «تعطیلی سینما بر اساس تصمیماتی است که ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌گیرد، یعنی به‌صورت اتوماتیک این اتفاق رخ می‌دهد. وقتی شهر به حالت نارنجی درمی‌آید، گروه‌های کاری که در درجه سه قرار دارند، به صورت خودکار تعطیل می‌شوند با توجه به این‌که سینما‌ها هم درجه بندی سه را دارند، دچار تعطیلی می‌شوند، متأسفانه سینما‌ها هنوز علی‌رغم درخواست سازمان سینمایی، تبدیل به گروه شغلی درجه دو نشده‌اند. به همین ترتیب مادامی که شهر‌ها نارنجی هستند، سینما‌ها را باید تعطیل کنند.»
 

وی با بیان این‌که سینما‌ها در شهر‌های قرمز قطعاً تعطیل است، اظهار کرد: «بازگشایی مجدد سینما‌ها منوط به این است که وضعیت شهر‌های نارنجی به زرد یا آبی تغییر کند. شهر تهران تا روز گذشته زرد بود. با توجه به این‌که وضعیت شهر در حالت نارنجی قرار دارد، ما باید گوش به فرمان ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم. از همین رو بازگشایی سینما‌ها هم بر عهده ما نیست و به تصمیم‌گیری این ستاد مربوط می‌شود.»فرجی درباره آغاز تعطیلات سینما‌ها توضیح داد: «با توجه به این‌که وضعیت شهر، شب گذشته به ما اعلام شده است ما باید از فردا، دوشنبه ۹ فروردین، سینما‌ها را تعطیل کنیم.»مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی گفت: «هر استانی ستاد مبارزه با کرونا دارد، به همین ترتیب اگر شهری به حالت نارنجی دربیاید، سینما‌های آن شهر تعطیل می‌شود.»

وی درباره فیلم‌های اکران شده در ایام نوروز اظهار کرد: «در این موقعیت بیشترین آسیب را فیلم‌ها می‌بینند. به همین دلیل خیلی‌ها دوست نداشتند فیلم‌شان اکران نوروزی شود، چون وضعیت فعالیت سینما‌ها مشخص نبود، به هر حال تصمیم‌گیری‌ها به صورت یک‌باره اتفاق می‌افتد. بدیهی است در چنین شرایطی در مرتبه اول فیلم‌ها بیشترین آسیب را می‌بینند.»فرجی در پایان تاکید کرد: «ستاد مبارزه با کرونایی سازمان سینمایی که به ریاست حسین انتظامی است، تصمیماتی درباره فیلم‌ها و سینما‌هایی که در این ایام آسیب دیده‌اند، تسهیلاتی پیش‌بینی خواهد کرد.»

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top