امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 16814 |
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
195 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۸۱۲۰ مبتلای جدید به کرونا گفت: در شبانه روز گذشته ۸۵ مبتلا به کووید۱۹ جان باختند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ( ۷ فروردین ۱۴۰۰ ) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸۱۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۵ نفر از آنان بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۹۲۳ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۳۰۸ نفر رسید.

لاری ادامه داد:  خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۵۸۵ هزار و  ۱۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ءها ترخیص شده اند.

وی افزود:  ۳۹۲۱ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه اظهارکرد: تا کنون ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۳ شهرستان قرمز و ۴۴ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت “از” و “به” شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. 

به گفته وی همچنین ۲۸۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گفته وی شهرستان‌های جدید در وضعیت قرمز عبارتند از شهرستان ارومیه در استان آذربایجان غربی، شهرستان دهلران در استان ایلام، شهرستان امیدیه در اندیمشک، خرمشهر و مسجد سلیمان در استان خوزستان، شهرستان ارسنجان داراب در فارس، اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه و بروجرد در استان لرستان.

لاری در پایان گفت: شهرستان‌های جدید نارنجی نیز عبارت هستند از اشنویه در آذربایجان غربی، کرج در استان البرز، تهران، ری و شمیرانات از استان تهران، رامهرمز و فاروج خوزستان، ممسنی استان فارس، تاکستان قزوین از استان قزوین، گیلانغرب از استان کرمانشاه، تیران و کرون در استان اصفهان، چرداول در استان ایلام، فهرج از استان یزد، الیگودرز و خرم آباد از استان لرستان.

ادامه دارد

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top