امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 16736 |
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
267 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

ملی پوش والیبال ایران می‌گوید که هدف اصلی ایران در المپیک بازی‌های خوب خواهد بود چراکه ایران می‌تواند مقابل تیم‌های بزرگ در المپیک پیروز شود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، سیدمحمد موسوی، ملی‌پوش و ستاره ایرانی که برای تیم پیاچنزا بازی می‌کند یکی از بازیکنان خوب این تیم به حساب می‌آید. 

این ملی پوش در این تیم عملکرد بسیار خوبی داشته و از بایکنان اصلی این تیم ایتالیایی به شمار می‌رود. ملی پوش ایران اخیرا  با رسانه این باشگاه به گفت‌وگو پرداخته که به شرح زیر است: 

*سخت‌ترین بخش تجربه‌ات در خصوص حضور در لیگ ایتالیا چه بوده است؟

در لیگ ایتالیا باید همواره در اوج آمادگی باشیم و خودمان را در بهترین شرایط حفظ کنیم. باید هر روز و هر روز آماده باشیم و این اصلا کار آسانی نیست. 

*چه تفاوتی بین لیگ لهستان و ایتالیا وجود دارد؟ 

معتقدم که کیفیت لیگ ایتالیا بالاتر است چرا که بهترین بازیکنان دنیا در این لیگ حضور دارند و بازی می‌کنند. در لهستان، بازیکنان تکنیکی‌تر بازی کرده و بسیار جنگنده هستند. شاید این مورد در لیگ لهستان نسبت به لیگ ایتالیا بیشتر به چشم بخورد.

در لهستان هر تیمی حتی اگر مقابل تیم‌های بزرگ مانند زاکسا و اسکرا بازی کند احتمال برنده بودنش خواهد بود اما در ایتالیا معمولا تیم‌ها برای بازی مقابل لوبه، ترنتینو و یا پروجا تقریبا خود را از قبل باخته می‌دانند اما در لهستان اینطور نیست و تا آخرین لحظه تمام بازیکنان می‌جنگند. قطعا باید بگویم که سطح لیگ ایتالیا بالاتر از سطح لیگ لهستان است. 

*در بازی مقابل ترنتینو ۹۲ درصد حمله موفق و عملکرد خوبی داشتی، آیا به یاد داری که در مسابقات دیگری توانسته باشی همچون آماری ثبت کنی؟

با چنین درصد دقیقی به خاطر ندارم اما در تیم ملی بیشتر اوقات اینگونه بوده است. ما در تیم ملی سعید معروف را داریم که دوست دارد بازی را در سریع‌ترین زمان ممکن به نفع تیم رقم بزند. بنابراین سعید معروف پاس‌های سرعتی زیادی به من می‌دهد و کسب بیش از ۱۵ امتیاز در هر بازی طبیعی است.

*آیا می‌توانید بهترین و به یاد ماندنی‌ترین پیروزی که در سطح حرفه‌ای والیبال کسب کردید را نام ببرید؟ 

نام بردن تنها یک مورد سخت است. فکر می‌کنم بزرگ ترین برد ما به سال ۲۰۱۳ مقابل ایتالیا بازگردد چرا که اولین حضور ایران در لیگ جهانی بود. فکر می‌کنم ایران در مودنا مقابل تیم ملی ایتالیا قرار گرفت و به پیروزی ۳ بر ۱ رسید که خاطره بسیار خوبی برای تیم ملی ایران شد چرا که این اولین برد بزرگ ایران در سطح جهانی بود. 

*شما در سن ۳۳ سالگی به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اید؛ هدف بعدی شما چیست؟

هدف اصلی من بازی‌های المپیک است. من قبلا یک بار در آن حضور داشتم اما نتیجه خوبی نگرفتیم. الان یک شانس دیگر داریم تا با تلاش و کوشش نتایج خوبی بگیریم.

در مورد مدال صحبتی نمی‌کنم اما هدف اصلی بازی خوب خواهد بود چرا که ایران می‌تواند مقابل تیم‌های بزرگ در المپیک پیروز شود و این هدف من است چرا که احتمالا این آخرین المپیک من خواهد بود و دوست دارم در المپیک خوب ظاهر شویم. 

*در لهستان گفته بودید که دوست دارید ماهی گیری یاد بگیرید؛ آیا موفق شدید؟

خیر اصلا فرصت نکردم. اگر یک ورزشکار حرفه‌ای باشید هرگز چنین وقتی برای شما وجود نخواهد داشت. هدفم این بود که بعد از اتمام فصل کمی در این باره زمان بگذارم که شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌هایم را بهم ریخت. 

به دلیل کرونا حدود دو ماه همه در خانه ماندیم و تمامی شهر بسته شد. حتی پروازی نبود که به خانه برگردیم و دیگر نمی‌شد که تفریح کرد. شاید پس از اتمام کارم در والیبال تفریح را شروع کنم. 

*آیا می‌توانید با زبان ایتالیایی صحبت کنید؟ 

در حد سلام و احوال پرسی و صبح بخیر. به دلیل اینکه همه بازیکنان و مربیان به زبان انگلیسی مسلط هستند لازم نیست من بیشتر روی زبان ایتالیایی تمرکز کنم.

*فکر می‌کنید تا به اینجای کار در پیاچنزا چه تجربه‌هایی کسب کردید؟

واقعا برای من ساده نیست چرا که به دلیل کرونا در خانه تنها بودم و فقط تمرین می‌کردم بدون هیچ سرگرمی. 

تنها سرگرمی من تمرین و بازی بوده و به جز آن واقعا چیز دیگری نیست که این کار را سخت می‌کند. باید بگویم که من تجربه این چالش را دوست دارم چرا که با آمدم موفق شدم نتایج خوبی کسب کنم و برای من افتخار بود که توانستم در این فصل در بهترین لیگ دنیا بازی کنم و به عنوان یک تجربه برای من بسیار مفید است. 

*شما یک میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارید. آیا مدیریت این جمعیت بزرگ در رسانه اجتماعی کار سختی نیست؟

من در طی ۴ یا ۵ سال این تعداد دنبال کننده را جمع کردم و این موضوع برایم عجیب بود. از آن زمان تاکنون فعالیتم را در فضای مجازی کم کردم و اکنون تقریبا هر ۲ و یا ۳ ماه یک بار مطلبی را در صفحه مجازیم منتشر می‌کنم. در ابتدای فعالیتم برایم جالب بود تصور اینکه آدم مشهوری در ایران هستم.

واقعا کار سختی است که با وجود صفحه مجازی تمرکز روی کار خودت داشته باشی چراکه فکر شما همیشه درگیر فضای مجازی خواهد بود. توانستم بعد از یک سال کنار بیایم و ذهنم را بر روی والیبال متمرکز کنم.

باید بگویم این که مردم زیادی دنبالت می‌کنند و به تو اهمیت می‌دهند حس خوبی دارد. 

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top