امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 16520 |
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
352 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

بر اساس اعلام وزارت کار ۹۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط که از فهرست دریافت بیمه بیکاری کرونا جامانده بودند موفق به دریافت مقرری این ایام شدند و به این ترتیب پرونده مقرری بگیران بیمه بیکاری کرونا در آخرین روزهای سال ۱۳۹۹ بسته شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، به دنبال گسترش ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر بسیاری از مشاغل مقرر شد تا بیمه بیکاری سه ماه اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ به افراد بیکار شده و کارگران آسیب دیده از کرونا پرداخت شود. بر این اساس به منظور حمایت از صنوف و کارگران آسیب دیده از کرونا، مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت و وزارت کار با راه اندازی سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری bimebikari.mcls.gov.ir از کسانی که در مدت سه ماهه دچار بیکاری و توقف فعالیت شده بودند درخواست کرد که به سامانه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

بر اساس آخرین آمارها، مقرری ایام بیکاری کرونا در ماههای اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ برای یک میلیون و ۸۲ هزار نفر با مساعدت دولت پرداخت شد و حدود ۹۰ هزار نفر موفق به دریافت بیمه بیکاری ایام کرونا نشده و تا یک هفته گذشته همچنان منتظر واریز مقرری بودند که خوشبختانه وزارت کار اعلام کرد از هفته گذشته تاکنون ۹۰ هزار نفر از کسانی که از فهرست مشمولان دریافت مقرری بیمه بیکاری کرونا جا مانده بودند، توانستند این مبلغ را دریافت کنند.

بر اساس اعلام وزارت کار چنانچه از مشمولان کسی هنوز موفق به دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا نشده می تواند با شماره ۲۵۰۰ تماس گرفته و موضوع را پیگیری کند.

پیش از این مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفته بود که در بحث کرونا بیش از ۷۳۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان شغل خود را از دست دادند که از این تعداد ۶۷۰ هزار نفر مقرری دریافت کردند و مابقی هنوز موفق به دریافت این مبلغ نشده اند.

آنطور که بابایی گفته بود اعتبار ۹۲ میلیارد تومانی برای جاماندگان بیمه بیکاری کرونا از سوی خزانه به تامین اجتماعی واریز شده تا سازمان به حساب جاماندگان واریز کند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با توجه به اعلام وزارت کار مبنی بر پرداخت مقرری بیمه بیکاری ایام کرونا به متقاضیان واجد شرایط جامانده، پرونده مقرری بگیران بیمه بیکاری کرونا در واپسین روزهای سال ۱۳۹۹ بسته شد و در صورتی که متقاضی واجد شرایطی مانده که موفق به گرفتن این مبلغ نشده باشد از طریق تماس با شماره ۲۵۰۰ می تواند این مساله را اعلام و پیگیری کند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top