امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 16488 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ | ارسال توسط : |
223 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: پس از جلسات پی در پی، میان ۵ فیلم اعلام شده به نظر می رسد ترکیب جذابی را مخاطب در میان فیلم‌های نوروزی مشاهده نمی‌کند درحالیکه تهیه کنندگان و کارشناسان و سینماداران تاکید می کردند که اگر فیلم خوب و مناسب اکران شود، مردم به سینما‌ها می‌آیند، اما آیا واقعا این ترکیب رویایی […]

گروه فرهنگی: پس از جلسات پی در پی، میان ۵ فیلم اعلام شده به نظر می رسد ترکیب جذابی را مخاطب در میان فیلم‌های نوروزی مشاهده نمی‌کند درحالیکه تهیه کنندگان و کارشناسان و سینماداران تاکید می کردند که اگر فیلم خوب و مناسب اکران شود، مردم به سینما‌ها می‌آیند، اما آیا واقعا این ترکیب رویایی رونق بخش گیشه سینما خواهد شد؟حال آنکه بلیت ۳۰ هزار تومانی هم محل بحث است که آیا قدرت خرید مردم به خریدن این قیمت بلیت همراه با خانواده هایشان می رسد یا خیر؟در ادامه به بررسی و معرفی فیلم‌ها به طور مختصر پرداخته ایم.

فیلم سینمایی «خون شد»
یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما که مخاطبان در جشنواره سال گذشته به صحنه‌های جدی و احساسی فیلم می خندیدند و فیلم به لحاظ فرم و داستانی هیچ چیزی برای گفتن ندارد و در جشنواره فجر هم مورد توجه قرار نگرفت؛فیلمی که به گفته منتقدان آشفته است و ترکیب بازیگران آن نیز به نقش‌ها نمی‌آید و حتی بازی پرقدرت سعید آقاخانی در این فیلم سوخت شده است.این فیلم نشان می‌دهد مسعود کیمیایی هنوز از حال و هوای داستان و فیلم‌های گذشته اش تاثیر می‌پذیرد و برای نسل و عصر جدید خود را به روز نکرده است.حال سوال این است در شرایط کرونایی چه کسانی ترغیب می‌شوند این فیلم حوصله سربر را تماشا کنند؟

فیلم سینمایی «تک خال»
عجیب‌ترین انتخاب فیلم‌های نوروزی فیلم سینمایی «تک خال» است که در سکوت خبری ساخته شد. این فیلم به حدی ناشناخته بود که اعلام کنندگان حتی اسم کارگردان هم به اشتباه به برخی رسانه‌ها گفتند و پس از پیگیری‌های بیشتر به اسم اصلی کارگردان رسیدیم!محمدحسین فرحبخش تهیه کننده و مجید مافی کارگردان این فیلم سینمایی هستند.زن‌ها فرشته اند ۲، خالتور، آس و پاس از جمله فیلم‌هایی است که فرحبخش تهیه کنندگی کرده است؛ در فیلم جدیدش «تک خال» نیز با همان موضوع‌های قبلی با تغییرات اندک سراغ ساخت اینگونه فیلم‌ها رفته است.پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلی‌خانی، امیر کربلایی‌زاده، مریم قجر، الهام عقیلی و با حضور یوسف تیموری بازیگران تک خال هستند که مردم بار‌ها این بازیگران را در نقش‌های تکراری در تلویزیون دیده اند و جاذبه سینمایی ندارد.

فیلم سینمایی «لاله»
این فیلم جنجالی که سال‌ها ساختنش به طول انجامیده است و بار‌ها متوقف شد قرار است اکران شود. قصه فیلم داستان مقاومت‌های جانانه یک زن ایرانی است و آنطور که گفته میشود از سطح استاندارد دیگر فیلم‌های ایرانی بالاتر است. درباره این فیلم مردم باید نظر دهند، اما نکته قابل توجه آن است که سازندگان این فیلم یک حمایت و فرصت تبلیغاتی می خواستند که به دلیل دیر اعلام شدن فیلم‌های نوروزی باید دید در این زمینه می‌توانند موفق شوند و مخاطبان را تشویق به دیدن فیلم کنند یا خیر؟!از نکات قابل توجه فیلم این است که به دو زبان انگلیسی و فارسی ساخته شده است و سازندگان معتقدند که فیلم «لاله» می‌تواند امیدبخش باشد و صحنه‌های جذابی دارد.سارا امیری، نیکی کریمی، همایون ارشادی، لیلا اوتادی، آزیتا حاجیان، میترا حجار، سام قریبیان و محمد صادقی از جمله بازیگران شناخته شده این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «هفته‌ای یک بار آدم باش»
شاید هیچکس نام این فیلم را حتی یکبار هم نشنیده باشد چراکه در سکوت کامل خبری ساخته شد و هیچ اطلاع رسانی مناسبی در فضای مجازی و رسانه‌ها نداشته است. مردم با چه پشتوانه‌ فکری باید در این شرایط کرونایی به سینما بروند و این فیلم را ببینند در صورتی که هیچ چیز از فیلم نمی دانند و تا زمان اکران فیلم هم فرصت کافی‌ وجود ندارد.شاید این بار زوج جدید پژمان جمشیدی و پژمان بازغی نقطه عطفی در سینما باشد و مخاطب جذب آن شود.شهرام شاه حسینی کارگردان و مستانه مهاجر تهیه کننده این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی «خورشید»
آشناترین فیلم برای مردم از میان فیلم‌های اعلام شده فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی است. فیلمی که با درخشش بازیگرانش و داستان اجتماعی و خاص آن ممکن است مخاطبان را ترغیب به دیدن این فیلم کند. درست است که این فیلم در اسکار نتوانست اقبالی به دست آورد، اما در سایر جشنواره‌های بین المللی و داخلی جوایز زیادی کسب کرده است.روح الله زمانی برای این فیلم جایزه بهترین بازیگر نوظهور جشنواره ونیز ۲۰۲۰ شد و تحسین منتقدان برای فیلم و بازی بازیگرانی که کودک کار بودند را همراه داشت.جواد عزتی، علی نصیریان، شمیلا شیرزاد و طناز طباطبایی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.اما مردم شاید ترجیح دهند وقتی این فیلم اکران آنلاین یا روانه وی او دی‌ها شد، این وقت را برای تماشای فیلم بگذارند؛ چراکه «خورشید» اگر طبق مدت زمان جشنواره فجر سال گذشته به نمایش درآید، شاید از حوصله فیلم‌های نوروزی خارج باشد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top