امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 16460 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
243 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: در باشگاه پرسپولیس میراث دار وضعیتی هستیم که از گذشته به به ارث رسیده و اگر این مشکلات نبود وضعیت‌مان خیلی بهتر از این بود اما متاسفانه خیلی از انرژی‌مان را صرف مطالبات گذشته کردیم.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، جعفر سمیعی در نشست خبری این باشگاه در شرح وضعیت پرسپولیسی‌ها از فینال لیگ قهرمانان آسیا تا امروز اظهار کرد: پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا  بازیکنان طلبی را از سال گذشته داشتند و مقداری از اصل قراردادشان باقی مانده بود که با هیات مدیره صحبت کردیم و قبل از فینال سعی کردیم تسویه حساب داشته باشیم. تمام منابع مالی برای برانکو هزینه شده بود و به فکر این بودیم که تامین کنیم و مبلغی را توانستیم به باشگاه تزریق کنیم.

او ادامه داد: تصمیم بر این شد که ابتدا طلب بازیکنان را تسویه کنیم که اگر آن پول تزریق نمی‌شد ۳۵ درصد بیشتر امسال می‌توانستیم پرداخت کنیم. برای اعزام تیم‌مان به فینال لیگ قهرمانان سعی کردیم نهایت شرایط را برای تیم فراهم کنیم و زمین تمرین و هواپیمای اختصاصی گرفتیم. زمانی که من آمدم تیم ما لباس نداشت. به هر حال رفتیم و با نایب قهرمانی برگشتیم. ما نتوانستیم قهرمان شویم و بچه‌ها پس از شکست در فینال کمی آسیب دیدند و بعضی از عوامل هم می‌خواستند تیم را به حاشیه بکشانند.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان این‌که کمی طول کشید تا توانستیم به شرایط عادی از نظر روحی‌ و روانی برگردیم، گفت: به هر حال به نوار پیروزی‌های‌مان برگشتیم و باعث شادی هواداران شدیم. در باشگاه پرسپولیس میراث دار وضعیتی هستیم که از گذشته به ارث رسیده و اگر این مشکلات نبود وضعیت‌مان خیلی بهتر از این بود اما متاسفانه خیلی از انرژی‌مان را صرف مطالبات گذشته کردیم.

او درباره منابع مالی باشگاه گفت: با کارگزار قراردادی را داریم. جا دارد از آن‌ها تشکر کنیم که همیشه از تعهدات خود یک گام جلوتر هستند. در دی ماه امسال با کارگزار به یک اختلاف حقوقی خوردیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که به قرارداد ادامه دهیم و هر دو طرف به قرارداد پایبند باشند. قسمت زیادی از پول کارگزار صرف بدهی به برانکو و بازیکنان شده بود. ما درآمد دیگری هم نمی‌توانستیم داشته باشیم و تمام منابع را برای کارگزار گذاشتیم.

سمیعی ادامه داد: به همین دلیل مجبور شدیم برویم و از برخی منابع قرض بگیریم و اگر این کار را نمی‌کردیم مشکلات زیادی برای‌مان به وجود می‌آمد. ما برنامه‌های اقتصادی داریم تا با کمک هیات مدیره بتوانیم درآمد بیشتری را برای باشگاه بیاوریم. با تمام مشکلات سعی کردیم بهترین تدارک را برای تیم فراهم کنیم تا تیم‌مان با کوچک ترین دغدغه بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. سعی کردیم از بهترین پروازها برای بازی‌های‌مان استفاده کنیم و باید از شرکت ماهان که بسیار در این زمینه به ما کمک کرد تشکر کنم. سعی کردیم بهترین کارها را انجام دهیم تا تیم بتواند بهترین بازی را انجام دهد و در نهایت دل هواداران شاد و راضی باشد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان این‌که پس از بازی آسیایی بازیکنان زیادی را از دست دادیم، عنوان کرد: گل محمدی برای خرید بازیکنان جدید لیستی به ما داد و قرار شد مدیریت تمام تلاشش را انجام دهد تا خواسته‌های سرمربی را فراهم کنیم. در آرامش پیگیری کردیم که بازیکنان جدیدی جذب کنیم و توانستیم سه بازیکن جدید جذب کنیم و در این امر موفق بودیم اما متاسفانه در این راه موانع زیادی بود. باید طلب ۵۰۰ هزار یورویی بودیمیر را پرداخت می‌کردیم و توانستیم این کار را انجام دهیم.

او ادامه داد: جا دارد در این رابطه از مهندس صدری تشکر کنم و به هر شکل توانستیم از منابعی که داشتیم این بدهی را پرداخت کنیم. مدیریت برای پرداختش خیلی اذیت شد تا پول به حساب این بازیکن واریز شود و بالاخره پنجره ما باز شد. بعد از جذب این سه بازیکن به سازمان لیگ مراجعه کردیم و به ما گفتند نمی‌توانید به دلیل بدهی‌ها قراردادها را ثبت کنید اما با رایزنی‌ها و رضایت گرفتن از طلبکاران مشکل را حل کردیم و با آن‌ها تسویه می‌کنیم. ما به سازمان لیگ تعهد دادیم که بتوانیم بدهی‌ها را در موعد مقرر پرداخت کنیم و مشکل حل شود.

سمیعی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های من مبارزه با فساد و بازار گرمی دلالان بود، بیان کرد: من به هواداران قول می‌دهم که در مدت حضور من بدون هیچ واسطه و سالم و به دور از این فضا تصمیم گیری کنیم و بازیکنان را جوری جذب کردیم که صلاح باشگاه باشد. جا دارد از یحیی گل محمدی تشکر کنم که بسیار کمک کرد تا بتوانیم بازیکنان جدید را جذب کنیم.

سمیعی افزود: الحمدالله یک هم‌فکری و همدلی در هیات مدیره باشگاه وجود دارد که یک سرمایه برای باشگاه است و امیدوارم با قدرشناسی خودمان، این سرمایه را حفظ کنیم. در هیات مدیره درباره چارت تشکیلاتی باشگاه صحبت شد. این چارت به تصویب هیات مدیره رسیده و به مرور زمان اجرایی خواهد شد چون باید به دوستان ابلاغ شود. بعد از حضور من در باشگاه، تعدادی از دوستان مدیریتی جابجا شدند که انصافا دوستانی که اضافه شدند، کارهای زیادی کردند. همچنین اعضای کمیته انضباطی باشگاه تشکیل شدند و با تشکیل گروه نیروی انسانی به این موضوع هم سر و سامان داده شد.

مدیرعامل باشگاه ادامه داد: باشگاه پرسپولیس از سال‌های گذشته پرونده‌های مختلفی را در دستگاه‌های قضایی ایران و فیفا دارد. ما ۳۷ پرونده در مرحله تحقیقاتی و حدود ۶۰ پرونده در مرحله بدوی و تجدید نظر داریم. من از بخش حقوقی به خصوص آقای حسین‌پور تشکر می‌کنم و امیدوارم با پیگیری‌های آن‌ها این پرونده‌ها حل شوند. در بخش روابط عمومی هم تغییراتی داشتیم چون برای ما مهم است که با رسانه‌ها و هواداران ارتباط بهتری داشته باشیم. برای تعامل بیشتر با دوستان رسانه، سخنگو هم تعیین کردیم که ایشان عملکرد و تصمیمات هیات مدیره را انعکاس می‌دهد. در این بخش از برادر عزیزم آقای ابراهیم شکوری بهره بردیم که انصافا به عنوان یک دوست و برادر از روز اول در کنار ما بوده است. ایشان با جان و دل برای هواداران و باشگاه کار می‌کند و جا دارد از او و پرسنل باشگاه که تلاش این عزیزان دیده نمی شود، تشکر کنم که اگر تلاش آن‌ها نبود، باشگاه به موفقیت نمی‌رسید.
او گفت: ما پیگیری‌های زیادی برای وصول مطالباتمان از AFC داشتیم که هنوز به نتیجه نرسیده اما امیدواریم در آینده نه چندان دور با همکاری دوستان فدراسیون و AFC این مشکل حل شود. پیگیری‌های زیادی در خصوص مالکیت ورزشگاه کاظمی داشتیم و با شهردار منطقه جلسه‌ای داشتیم و با قول‌هایی که داده شد، سند مالکیت این ورزشگاه به نام باشگاه زده شد. در خصوص ورزشگاه درفشی‌فر هم جلساتی با شهردار منطقه ۵ داشتیم و می‌خواهیم این ورزشگاه را به عنوان کمپ باشگاه در نظر بگیریم. لازم به ذکر است که سند مالکیت این مجموعه به نام باشگاه است. سند مالکیت ورزشگاه شهدای گمنام هم به نام باشگاه است و می‌خواهیم این مجموعه را برای تیم‌های پایه در نظر بگیریم.

سمیعی در پاسخ به سوال خبرنگار انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره منابع پرداخت بدهی‌های باشگاه که به صورت قرض بوده، توضیح داد: بخشی از منابع مالی به صورت قرض بوده و نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم و چاره‌ای جز قرض نداشتیم. سعی می‌کنیم این قرض را سر موعد پرداخت کنیم. امیدواریم پاداش آسیایی هم وصول شود و بدهی‌هایمان را پرداخت کنیم.

او در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره شعار مدیریت باشگاه مبنی بر مبارزه با فساد و کارهایی که در این جهت انجام شده، بیان کرد: بحث مبارزه با فساد یکی از خواسته‌های هواداران است. در باشگاه پرسپولیس قاچاق کالا رخ نمی‌دهد بلکه فساد در بحث دلالی و امضای قراردادهاست. من به دوره‌های قبلی کاری ندارم اما در دوره من کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه درباره وضعیت تیم‌های پایه و این که چرا به جای انتصاب مربیان مجرب از افراد حاضر در شرکت پیشکسوتان پرسپولیس به عنوان مربیان تیم‌های پایه استفاده می‌شود، گفت: ما در این مدت با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم اما برنامه‌ای داریم که تیم‌های پایه به شرایط درخور باشگاه پرسپولیس برسد. نگاه باید به این صورت باشد که تیم‌های پایه کاری برای تیم‌ بزرگسالان انجام دهد. نگاه نتیجه‌گرایی نداریم بلکه نگاه بازیکن‌سازی داریم و ان‌شاءالله بتوانیم شرایط تیم‌های پایه را بهبود دهیم.

سمیعی در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد کارگزار باشگاه در اردیبهشت ماه سال آینده تمدید می‌شود، اظهار کرد: قرارداد با کارگزار محترم سه ساله بوده و در دوره مدیریت قبلی امضا شده است. قرارداد با این کارگزار اردیبهشت ماه سال بعد به پایان می‌رسد و دو طرف بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند تا در صورت حفظ منافع دو طرف، همکاری ادامه پیدا کند.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا باوجود دادن شعار شفاف‌سازی، درباره قرض۳۰ میلیاردی در ابتدای فصل و در ادامه قرض ۳۵ میلیاردی برای پرداخت مطالبات بودیمیر شفاف‌سازی نمی‌کند، توضیح داد: باید ببینیم تعریفمان از شفاف سازی چیست. من در این مدت تلاش کردم که شفاف عمل کنم. اولا این که خیلی از اطلاعات باشگاه که در فضای مجازی منتشر می‌شود، درست نیست. طلب بودیمیر ۵۰۸ هزار یورو بود نه ۳۵ میلیارد. همچنین این که ما ۳۰ میلیارد را از کجا آوردیم کمکی به شفاف‌سازی نمی‌کند و نهادهای نظارتی روی این موضوع نظارت داشتند. این مبالغ در اسناد باشگاه وجود دارد.

مدیرعامل باشگاه درباره ادامه همکاری با افشین پیروانی در سال آینده گفت: بله او با ما قرارداد دارد و در باشگاه حضور خواهد داشت.

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا مطرح کردن بحث فسخ قرارداد با کارگزار، حربه‌ای برای تحت فشار قرار دادن آن‌ها و پرداخت پول بوده، بیان کرد: ما یک قرارداد سه ساله با کارگزار داشتیم که آن‌ها بیشتر از تعهدشان عمل کردند. ما در یک برهه زمانی درباره یک بند قرارداد، اختلاف حقوقی پیدا کردیم که حل شد. این کارگزار بیشتر از تعهدش عمل کرده ولی باید به این نکته هم اشاره کنم که پولی که دادند، تمام بدهی بودیمیر را پوشش نمی‌داد. کارگزار محترم در اسفند و فروردین و اردیبهشت به ما پرداختی خواهد داشت. ما به دنبال راهکارهای درآمدی برای باشگاه هستیم.

سمیعی در پاسخ به سوالی درباره امضای قراداد جدید با گل‌محمدی که یکی از موضوعات مورد مناقشه بین این مربی و رسول پناه بود و این که چرا درباره آن‌شفاف سازی نمی‌شود، عنوان کرد: اگر انتظار دارید که من رقم قرارداد کادرفنی و بازیکنان را در این نشست خبری اعلام کنم، حرفه‌ای نیست اما این موضوع که چرا دوباره با کادرفنی قرارداد بستیم به خاطر تصمیم هیات مدیره بود. این قرارداد جدید به خاطر نتایج خوب کادرفنی بود و هیات مدیره تشخیص داد که باتوجه به درآمد زایی آن‌ها، با کادرفنی تمدید قرارداد کنیم.

او درباره روند تمدید قرارداد با بازیکنان مدنظر گل‌محمدی بیان کرد: ما از تمامی بازیکنانی که سالیان سال در باشگاه تلاش کردند، از آن‌ها دعوت کردیم که برای تمدید قرارداد به باشگاه بیایند ولی به خاطر فشردگی رقابت‌ها این امکان به وجود نیامده است. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که قرارداد سال جدیدشان را امضا کنند.

مدیرعامل پرسپولیس درباره جمله کلیشه‌ای همه مدیران پرسپولیس و استقلال مبنی بر این که “ما باید بدهی‌های مدیران قبلی را پرداخت کنیم” و این که آیا خودش می‌تواند که بدهی‌ای برای مدیر بعدی به جای نگذارد، اظهار کرد: من بعید می‌دانم حالا حالاها این جمله کلیشه‌ای به بایگانی برود. ما تلاش می‌کنیم که باری از دوش باشگاه برداریم و باری به دوش باشگاه اضافه نکنیم. ما تلاش می‌کنیم که همه دست به دست هم بدهیم تا روزهای خوبی پیش رو داشته باشیم ولی قول می‌دهم که مشکلی به مشکلات پرسپولیس اضافه نکنم.

سمیعی درباره نقش هیات مدیره در تصمیمات باشگاه گفت: همانطور که در گزارش اولیه عرض کردم، تمام تصمیماتی که در باشگاه گرفته می‌شود باید مصوبه هیات مدیره باشد. ما در هیات مدیره تقسیم کار داریم که هر قسمت در اختیار هر فرد است. ما جلسات منظم و هفتگی داریم و تمام اتفاقات خوبی که در باشگاه رقم خورده به خاطر تصمیمات خوب هیات مدیره بوده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند قرض‌هایی که برای باشگاه گرفته است را در موعد مقرر پرداخت کند، بیان کرد: این که ما قرض گرفتیم به خاطر این بود که راه‌حلی وجود نداشته و پنجره باشگاه بسته می‌ماند. ما پیگیر مطالباتمان از AFC هستیم که اگر وصول شود بخش اعظمی از مشکلات مالی پرسپولیس حل می‌شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره ارتباط بعضی کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی که سایت‌های شرط‌بندی تبلیغ می‌کنند با برخی افراد در داخل باشگاه عنوان کرد: اگر اسناد و مدارکی دارید ارائه دهید تا برخورد کنیم.

سمیعی در پایان درباره برنامه این باشگاه برای سفر به هند گفت: کارهای مقدماتی سفر انجام شده و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا تیم با کمترین دغدغه عازم هند شود و سال خوبی را با پیروزی‌های تیم داشته باشیم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top