امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 16254 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
325 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و برف در کشور طی روزهای پایانی هفته، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا روز شنبه ( ۲۳ اسفند) شاهد کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۵ درجه در نیمه شمالی کشور باشیم.

صادق ضیاییان در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، گفت: امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آدربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، قم و استان‌های ساحلی خزر، قزوین البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و رضوی بارش باران و در نقاط سردسیر مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه این سامانه از روز جمعه( ۲۲ اسفندماه) تقویت می‌شود، اظهار کرد: به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و فارس، در سایر مناطق کشور بارش و وزش باد شدید رخ خواهد داد که بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. این سامانه روز شنبه (۲۳ اسفند) در سواحل خزر و شمال شرق کشور سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید شده و سپس از کشور خارج می‌شود. به علاوه به سبب وزش باد شدید در روز جمعه ( ۲۲ اسفند) در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور و ارتفاعات البرز و محورهای مواصلاتی کولاک برف رخ خواهد داد. همچنین از امروز تا شنبه ( ۲۳ اسفند) کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۵ درجه در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، تاکید کرد: امروز در نیمه غربی کشور، جمعه در نیمه شرقی، نواحی مرکزی و جنوبی و روز شنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید است که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود. طی امروز و فردا ( جمعه ۲۲ اسفند) حضور گرد و خاک از سمت آسمان عراق در آسمان استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام دور از انتظار نیست. پنجشنبه، جمعه و شنبه دریتی خزر نیز مواج و متلاطم است، همچنین خلیج فارس نیز تا روز شنبه ( ۲۳ اسفند) مواج است.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ اسفند) ابری، بارش باران و مه رقیق در بعضی ساعات رگبار، رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۲۳ اسفند) نیز ابری همراه با مه صبحگاهی و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۷درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top