امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 16216 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
228 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا از ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از امروز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه سال ۹۹ آغاز و تا ساعت ۱۸:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۲۶ اسفند ماه (جمعا به مدت ۷ روز) ادامه خواهد یافت.

با توجه به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان نام‌نویسی از طریق اپلیکیشن موبایلی بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور، نسخه دسکتاپ و یا دفاتر پیشخوان فراهم شده است.

اما در مجموع چهار روش جهت ثبت‌نام داوطلبان پیش‌بینی شده است که به شرح زیر است:

۱. ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhbat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷.
۲. ثبت نام از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhbat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷.
۳. ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷.
۴. ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان (از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) و دریافت رسید ثبت نام.

اطمینان خاطر درباره امنیت انتخابات الکترونیکی

شجاعان عضو ستاد انتخابات کشور نیز امروز و همزمان با شروع ثبت نام نامزدها با حضور در یک برنامه تلویزیونی با تشریح روند برگزاری ثبت نام الکترونیکی شوراهای شهر در سراسر کشور بر اطمینان خاطر درباره امنیت انتخابات الکترونیکی تأکید کرد و گفت: بهره‌گیری از ثبت نام الکترونیکی توسط داوطلبان برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر الزامی است و توصیه می‌شود داوطلبان با توجه به شرایط کرونایی موجود برای ثبت نام به فرمانداری‌ها مراجعه نکنند.

وی در خصوص مراحل انجام ثبت نام گفت: این مراحل پیچیده نیست. دستورالعملی در همان سایت منتشر شده که افراد می توانند با مطالعه آن عملیات ثبت نام را تکمیل کنند و علاوه بر آن فیلم آموزشی نیزدر سایت قرار داده شده که مراحل ثبت نام را تشریح کرده است. قطعا اگر مطابق دستورالعمل کاربران اقدام کنند مشکلی وجود نخواهد داشت.

شجاعان در تشریح عدم برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک درفرایند اخذ و شمارش آراء در کلانشهر تهران گفت: درانتخابات الکترونیک فرد به جای تعرفه کاغذی کارت الکترونیکی دریافت می کنند و با مراجعه به دستگاه رأی خود را می دهد. در تهران در این دوره چهار انتخابات به صورت همزمان برگزار می شود لذا تشخیص ناظران مجلس برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر این بوده که در تهران این فرایند الکترونیک نباشد اما وزارت کشور برای اجرای آن آمادگی لازم را دارد.

وی همچنین در خصوص دغدغه شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: در انتخابات ریاست جمهوری هر برگه یک اسم روی آن نوشته خواهد شد، لذا کار شمارش آسان تر است. شاید در این دوره پس از برگزاری انتخابات شورای شهر در کلانشهرها به صورت الکترونیک شورای نگهبان اطمینان لازم را پیدا کند. بی تردید این آمادگی در وزارت کشور وجود دارد. تجهیزات ما از سه آزمایشگاه معتبرکشور تأییدیه های لازم را دریافت کرده است و صدها تست روی این دستگاه ها انجام شده و همه مباحث امنیتی روی این دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تجهیزات صندوقهای رأی امکان اتصال به هیچ شبکه ای را ندارد. این تجهیزات می تواند با باتری داخلی هم در صورت قطع برق کار کنند. به این ترتیب امکان هک آنها وجود ندارد. از سوی دیگر تا پایان زمان رأی گیری امکان دسترسی به اطلاعات داخلی صندوقها وجود ندارد و طراحی های آنها نیز کاملا داخلی است. تمامی عملیات نرم افزارها و سیستم عامل آنها توسط کارشناسان داخلی کشور طراحی و تامین شده است.

فرصت ۱۰ روزه هیات اجرایی تهران برای بررسی پرونده ثبت نام کنندگان انتخابات شوراها

سیدمحمد آقامیری رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهرتهران نیز ظهر امروز با حضور در محل ثبت نام داوطلبین انتخابات شورای شهر تهران در ساختمان شماره ٢ فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: هیات اجرایی تهران ۱۰ روز فرصت دارد که پرونده ثبت نام کنندگان را بررسی کند و  پرونده افرادی که تائید می شوند را برای هیات نظارت ارسال می کنند و بعد از این هیات نظارت نیز ۱۴ روز فرصت دارد که مجدد به صورت ماهیتی، پرونده ها را بررسی و تایید کند.

وی گفت: افرادی که برای هیات نظارت انتخاب شدند افرادی زبده و باسابقه هستند و تمام تلاش شان برگزاری انتخابات سالم است و جهت گیری خاصی ندارند.

این خبر تکمیل می شود

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top