امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 16202 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
244 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

نایب قهرمان سابق وزنه برداری المپیک گفت: اگر حقی در انتخابات وزنه برداری ناحق شد، انتخابات اتومبیل رانی کاملا آن را نشان داد.

 سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا در واکنش به این موضوع که انتخابات اتومبیل رانی بر خلاف وزنه برداری به دلیل وجود نیم رای کمتر به دور دوم کشیده شد، بیان کرد: ما همان روزهای اول پس از انتخابات در نامه ای به وزیر ورزش اعتراض کردیم و خواستار این شدیم که انتخابات در دور دوم برگزار شود. در واقع نخواستیم انتخابات لغو و مجدد برگزار شود بلکه درخوست داشتیم فقط دور دوم انتخابات را برگزار کنند. حتی وزیر چند روز هم در امضای حکم آقای مرادی تعلل کرد اما در نهایت صلاح هر چه که بود، ترتیب اثری داده نشد و عنوان شد که انتخابات قانونی بوده است.

او ادامه داد: اکنون اگر انتخابات وزنه برداری قانونی بوده پس در انتخابات اتومبیل رانی نیز مازیار ناظمی باید همان دور اول رییس می شد اما به دلیل کسری نیم رای، آقای علی نژاد بسیار هوشمندانه عمل کرد و مطابق اساسنامه، انتخابات را در دور دوم برگزار کرد. اگر انتخابات وزنه برداری هم در دور دوم برگزار می شد، مطمئن باشید ورق بر می گشت و این نه تنها حرف من نیست بلکه خیلی از  کارشناسان قبل از انتخابات نیز این تحلیل را داشتند. ما دنبال احقاق حق بودیم اما تصمیم وزیر، همکارانش آقای داورزنی معاون وقت و اسبقیان رییس وقت دفتر امور مشترک فدراسیون ها بر این بود که انتخابات قانونی بوده و تاکید داشتند که انتخابات در صحت کامل برگزار شده است. اکنون انتخابات اتومبیل رانی نشان داد اساسنامه در انتخابات وزنه برداری کاملا لحاظ نشده است.

* اسناد و مدارک برای احقاق حق حاضر است

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که تصمیم دارد دوباره نتیجه انتخابات وزنه برداری را پیگیری کند، تصریح کرد: چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است. اگر حقی نا حق شده، انتخابات اتومبیل رانی مشخص کننده آن بود. اگر هم دوستان تصمیم بر احقاق حق داشته باشند، اسناد و مدارک آن حاضر  و کامل است. 

نایب قهرمان سابق جهان و المپیک در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه این مساله صحت دارد برای اینکه از شکایت صرف نظر کند، به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل انتخاب شد، تاکید کرد: اصلا این مساله نبود. محبت جامعه ورزشی اردبیل و عنایت استاندار بود که استارت کار را زدند و آقای وزیر هم لطف کرد و حکم من را امضا کرد تا خدمتگزار جامعه اردبیل باشم.

* یک بند از برنامه‌های رییس فدراسیون اجرایی نشد

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اجرایی نشدن برنامه های ارائه شده در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری گفت: من نمی خواهم انتقاد کنم و فقط دارم شرح حالی از وضعیت وزنه برداری را می گویم. من از وزیر خواهش می کنم بررسی داشته باشد که حتی یک بند از برنامه هایی که در مجمع ارائه شد، اجرایی نشده است. آن زمان که انتخابات برگزار شد، شانس کسب دو طلای المپیک را داشتیم اما اکنون شانس گرفتن یک مدال را داریم که آن هم طلا نیست. من یادم می آید در مجمع عنوان شد که دوستان با بنیاد برکت تفاهم نامه امضا کردند و در ۳۱ استان، خانه وزنه برداری احداث خواهند کرد اما تا به امروز حتی یک آجر از ساخت این پروژه ها را ندیده ایم.

او ادامه داد: حتی خانه وزنه برداری اردبیل ۵۰ درصد کارش انجام شده بود را پیگیر نشدند و  برای پیگیری آن هم تاکنون سفری به اردبیل  نداشته اند. وضعیت وزنه برداری ما الان کاملا مشخص است. کافی است از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی بررسی کنند که در سال های قبل تر چند وزنه بردار بیمه می شدند و اکنون تعداد بیمه شدگان وزنه برداری چند نفر هستند.

* وزنه برداری رو به افول است

انوشیروانی با تاکید بر افول وزنه برداری گفت: تنها چیزی که وزنه برداری را در برخی استان ها زنده نگه داشته بودجه ای است که وزارت ورزش  به ادارات کل استان ها می دهد و آنها وزنه برداری را حمایت می کنند. وزنه برداری با افول مواجه شده است و رغبت خانواده ها به حضور فرزندانشان در این رشته کم شده و علت آن هم این است که تکرار مدال آوری نیزی پایین آمده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top