امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 15823 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
2097 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

یک مهندس معمار اهل بیت المقدس، با قرار دادن شخصیت‌های مشهور کارتونی در کنار خیابان‌ها و ساختمان‌های شهر، سعی دارد تا توجه مردم را به رنج‌ها و مشکلات ساکنان این منطقه اشغالی جلب کند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا به نقل از الجزیره، دنبال کنندگان «اسیل ابو رمیله» در شبکه‌های اجتماعی، به واسطه تماشای تصاویری که این زن جوان و معمار فلسطینی خلق کرده است، بیت المقدس را شهری پر از شخصیت‌های کارتونی تصور می‌کنند.

این فکر در سال ۲۰۱۹ به ذهن این هنرمند خطور کرد و باعث شد تا توجه کاربران زیادی را در فضای مجازی به تصاویرش جلب کند.

شخصیت علاءالدین در کنار کلیسایی در کوه زیتون که به قصر تشبیه شده است
شخصیت شیر شاه و توله‌اش که در کوه زیتون از دور مشغول تماشای مسجدالاقصی و شهر هستند

سیندرلا، شیر شاه، علاءالدین و اسپایدرمن از جمله شخصیت‌های معروف کارتونی هستند که معمار فلسطینی آن‌ها را با تصاویری از بیت المقدس ترکیب کرده است. این دختر جوانِ فلسطینی از شخصیت‌های کارتونی که در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی خلق شدند، استفاده کرده است تا بدین طریق مختصات سیاسی و اجتماعی ساکنان قدس اشغالی را به تصویر بکشد.

شخصیت راپانزل که در حال عبور از دیوار جداکننده کرانه باختری از قدس است
اسیل ابو رمیله

اسیل ابو رمیله در سال ۱۹۹۳ در بیت‌المقدس متولد و در همین شهر بزرگ شد. او پس از فارغ‌التحصیلی در رشته معماری به عکاسی که رشته مورد علاقه‌اش بود روی آورد و با خرید یک دوربین حرفه‌ای این علاقه را به طور جدی ادامه داد.

این دختر فلسطینی می‌گوید، در ابتدا به عکاسی از بناها و معماری شهر اقدام کرده و بعد به عکاسی از خیابان‌ها و زندگی مردم عادی روی آورده است.

او ادامه می دهد که بعد از مدتی با گذراندن یک دوره طراحی گرافیک، به این فکر افتاده است تا با ترکیب شخصیت‌های کارتونی مشهور با خیابان‌های قدس اشغالی، توجه مردم را به این شهر جلب کند.

اسیل ابو رمیله از این ایده که برخی در کشورهای دیگر به آن پرداخته‌اند الهام گرفته و اولین جوان فلسطینی است که این کار را انجام می دهد.

او در توضیح هدفی که دنبال می کند، می‌گوید: در حال حاضر خیلی‌ها تصاویر قدس اشغالی را می‌بینند اما ممکن است دیگر مثل قبل تحت تاثیر قرار نگیرند. بنابراین من تصمیم گرفتم تا با بهره گیری از شخصیت‌های کارتونی توجه مردم را به قدس اشغالی و زندگی مردمش جلب کنم.

وی درباره یکی از تصاویر گرافیکی که با حضور سیندرلا خلق کرده است، اظهار می کند: در این تصویر سیندرلا با لباس‌های معمولی و بدون هیچ جادویی قصد رفتن به قصر پادشاه را دارد و زمانش در حال از دست رفتن است و اگر دیر برسد همه چیز را از دست می‌دهد؛ این در واقع تمثیلی از زندگی ما در قدس اشغالی است، زیرا ایست بازرسی نظامی همیشه مانع ما شده و باعث می‌شوند تا ما همیشه دیر به کارهایمان برسیم.

سیندرلا نزدیک ایست بازرسی نظامی

این کار نیازمند آن است تا این معمار جوان فلسطینی دائما در کوچه پس کوچه‌های بیت‌المقدس گردش کرده و تصاویری را ثبت کند و همین امر باعث شده تا او تعلق خاطر و وابستگی بیشتری نسبت به شهرش پیدا کند. او در ثبت تصاویر به درخواست‌ها و پیشنهادهای مخاطبانش هم توجه می‌کند.

شخصیت سیمپسون در حال خوردن کیک‌های معروف بیت المقدس
شخصیت کارتونی پوکمون که به صورت فلسطینی‌هایی که با سنگ دربرابر اشغالگران ایستادگی می‌کنند ترسیم شده است

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top