امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 15775 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
269 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

رییس پلیس پایتخت از دستگیری یک خرابکار با جلیقه انتحاری و انواع سلاح در یکی از عوارضی‌های تهران خبر داد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی امرور چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی پلیس پایتخت گفت: در چند روز گذشته فردی خرابکار که از سوی معاندین هدایت شده و قصد خرابکاری در یکی و دو نقطه را داشت،  با هوشیاری ماموران در یکی از عوارضی‌های تهران شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه این فرد سلاح، جلیقه انفجاری، موادمحترقه، ریموت و … را به همراه داشت، گفت: این فرد با نشان دادن بمبی که در زیر لباس خود داشت مدام ماموران را تهدید می‌کرد اما ماموران پلیس و به خصوص ماموران یگان امداد با تیزهوشی این فرد را دستگیر کردند.

سردار رحیمی در مورد شیوه دستگیری این فرد نیز گفت:  عملیات دستگیری این فرد بین نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه طول کشید تا اینکه یکی از سرگردهای ما خودش را به روی این فرد انداخت و همزمان نیز ماموران موفق شدند بمب همراه او را خنثی کنند.

رییس پلیس پایتخت اقدام این سرگرد نیروی انتظامی را فداکارانه توصیف کرد و افزود: مامور ما کاملا خودش را آماده شهادت کرده بود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی همچنین در توضیح بیشتر دراین باره، گفت: مدتی قبل فردی به عنوان مسافر سوار بر خودرویی شده و در طول مسیر با یک اسلحه کلت کمری اقدام به تهدید راننده کرده و از راننده می خواهد تا با او همکاری کند.

وی با بیان اینکه راننده با هوشیاری موضوع را به پلیس اطلاع داد، گفت: سرانجام این فرد در محدوده عوارضی تهران-قم مورد شناسایی قرار گرفت و مأموران اقدام به متوقف کردن خودروی حامل وی کردند. در گام نخست راننده و این فرد را از یکدیگر جدا کرده و مدتی بیش از نیم ساعت اقدام به صحبت و رایزنی با او می کنند اما این فرد بدون توجه به حرف های پلیس مدام با نشان دادن ادوات و جلیقه انفجاری همراهش مأموران را تهدید می کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به حضور یگان و فرمانده یگان چک و خنثی به محل، گفت: پس از آنکه صحبت ها با این فرد موثر واقع نشد یکی از مأموران ما در حرکتی ایثارگرانه و شهادت طلبانه و در پوشش تحویل دادن تلفن همراه به این فرد نزدیک شده و او را روی زمین خواباند. در ادامه تیم چک و خنثی نیز وارد عمل شده و مواد منفجره همراه این فرد را خنثی کردند.

وی با بیان اینکه از این فرد جلیقه انفجاری، مواد آتش زا، خرج های مواد منفجره، کلت کمری، دو خشاب و بیش از ۳۰ تیر جنگی کشف و ضبط شد، گفت: این فرد در اختیار مقام قضایی قرار دارد و تحقیقات از او در حال انجام است.

سردار رحیمی در پاسخ به پرسش انعکاس روز و به نقل از ایسنا در مورد تابعیت، سابقه دار بودن و اهداف این فرد نیز گفت: در تحقیقات ما مشخص شد که این فرد حدود شش ماه تحت نفوذ معاندین قرار داشته و چند نقطه در مرکز تهران را نیز به عنوان هدف خود انتخاب کرده بود. این فرد تاکنون سابقه ای نداشته اما تحقیقات از وی و همچنین تحقیق برای شناسایی رابطین و دیگر همدستانش در حال انجام است.

رئیس پلیس پایتخت تابعیت این فرد را نیز ایرانی اعلام کرد و گفت: تحقیقات تکمیلی از او در حال انجام است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top