امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 15761 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ | ارسال توسط : |
241 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

نبود جرایم مالی اثرگذار و الزامات قانونی مناسب، دو عامل اصلی غیبت‌های پر تعداد سرمربیان لیگ برتری در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی، در نیم فصل اول بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ماجرای حضور سلیقه‌ای و یک خط در میان سرمربیان برخی تیم‌های لیگ برتری در نیم فصل اول بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، یکی از اتفاقاتی بود که همچنان حاکی از فضای غیر حرفه‌ای بر فوتبال است و الزامات قانونی و جرایم مالی نیز به حدی نیست که سرمربیان تیم‌ها را مجبور به حضور در نشست‌های خبری کند.

نکته قابل تامل اینکه همین سرمربیان لیگ برتری زمانی که در لیگ قهرمانان آسیا حاضر می‌شوند در تمامی نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی به صورت مرتب شرکت می‌کنند که مهم‌ترین دلیل آن جرایم دلاری و معادل ریالی سنگینی است که در صورت غیبت باید به کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت کنند.

در عین حال به ندرت پیش می‌آید که در لیگ‌های معتبر خارجی شاهد غیبت سرمربیان تیم‌ها در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی حتی با وجود شکست سنگین در مسابقه و یا مصاحبه‌های تدارک دیده شده از سوی متولیان برگزاری مسابقات، که در میکسدزون ورزشگاه‌ها انجام می‌شود، باشیم.

در فوتبال ایران اما ماجرا به شکل دیگری رقم می‌خورد، از بهانه‌های گاه بیگاهی نظیر تاخیر در پرواز و کسالت و مواردی از این دست که بگذریم، هیچ نظم و مسئولیتی در قبال حضور سرمربیان تیم‌های لیگ برتری در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی وجود ندارد و به نظر می‌رسد الزامات قانونی در سطحی نیست که بخواهد نتیجه بازدارنده داشته باشد.

در همین رابطه از سهیل مهدی، سرپرست کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران سوال پرسیدیم.

وی با اشاره به اینکه مقوله حضور سرمربیان در نشست‌های خبری، جدا از بحث جرایم، شخصیت سازمانی یک تیم و باشگاه را نشان می دهد، گفت: تیم‌ها نماینده شهر و استان خود به شمار می‌آیند و به واسطه این باشگاه برای هوادارانش وارد مسابقات می‌شود، حضور بالاترین مقام فنی تیم‌ها در نشست‌های خبری نشان دهنده شخصیت یک تیم یا باشگاه است.

سرپرست کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با بیان اینکه جرایم غیبت در نشست‌های خبری وجود دارد و گزارش می‌شود، عنوان کرد: این مسئله از سوی کمیته انضباطی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، اما موضوع در این رابطه به همان بحث رد شدن از چراغ قرمز و میزان جریمه مربوط می‌شود که اگر ۱۰۰۰ تومان باشد بعضی افراد رد می‌شوند اما اگر ۱۰۰ هزار تومان باشد، رد نخواهند شد.

مهدی ادامه داد: بعضا استثنائاتی در رابطه با غیبت سرمربیان در نشست های خبری وجود دارد و حتی به دلیل خستگی و یا فشار بازی حضور آن‌ها در نشست خبری ممکن است با تنش بیشتر همراه شود و این مسئله اجتناب ناپذیر است اما نباید به یک بدعت تبدیل شود، اتفاقی که اخیرا در لیگ برتر فوتبال ایران شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه ابزارهای قهری در اختیار کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال وجود دارد که با این مسئله برخورد کند، بیان کرد: در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با توجه به اینکه در صورت غیبت سرمربیان شاهد جرایم دلاری هستیم و معادل ریالی آن سنگین می‌شود، سرمربیان سعی می‌کنند که حتما در نشست‌های خبری حاضر شوند.

سرپرست کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با اشاره به اینکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در رابطه غیبت سرمربیان لیگ برتری در نشست‌های خبری تصمیم گیری می‌کند، گفت: در این رابطه جرایمی وجود دارد اما در رابطه با تغییر این جرایم و تعیین مدل برخوردها، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصمیم گیرنده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top