امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 11357 |
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ | ارسال توسط : |
505 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

مرکز حقوق بشری غیر دولتی بلاروس گزارش داد، دست‌کم ۱۵۰ معترض در سراسر این کشور در دهمین یکشنبه متوالی از اعتراضات گسترده اپوزیسیون بازداشت شدند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس گزارش وب‌سایت این گروه حقوق بشری موسوم به “ویاسنا”، دست‌کم ۱۵۰ معترض به جرم شرکت در اعترضات ضد دولتی غیر قانونی به دست پلیس بازداشت شدند. اکثر بازداشت‌شدگان متعلق به اعتراضات شهر مینسک هستند.

شامگاه یکشنبه گروه حقوق بشری ویاسنا همچنین از بازداشت دست‌کم ۱۹۴ معترض در جریان اعتراضاتی که مجوز نداشت، در سراسر بلاروس در روز یکشنبه خبر داد.

معترضان حامی اپوزیسیون بلاروس شنبه و یکشنبه هر هفته در اعتراض به نتایج انتخابات نهم اوت به خیابان‌ها می‌آیند، انتخاباتی که با روی کار آمدن دوباره الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس برای ششمین بار همراه شد. اپوزیسیون بلاروس مدعی تقلب در انتخابات است و سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد اپوزیسیون را پیروز رقابت می‌داند.

شرکت ارتباطی-مخابراتی ای۱ روز یکشنبه اعلام کرد، به دستور سرویس‌های امنیتی از کیفیت اینترنت ارائه شده در مینسک بابت آنچه “اهداف امنیت ملی” خواند، کاسته است. یکشنبه ده‌ها هزار تن از مردم بلاروس به خیابان‌های مینسک رفتند و خواستار استعفای الکساندر لوکاشنکو شدند.

این تظاهرات زیر سایه تهدید وزارت کشور بلاروس برگزار شد. این وزارتخانه با هشدار نسبت به آنچه «رادیکالیزه شدن اعتراض‌ها» خوانده تهدید کرده بود که ماموران پلیس «در صورت لزوم» برای مهار اعتراض‌ها از گلوله‌های واقعی استفاده کنند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top