امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 945 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ | ارسال توسط : |
2445 بازدید
۰
| 9
ارسال به دوستان
پ

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر محمود صادقی در این باره که مجلس بنابر کدام ماده آیین‌نامه موضوع حقوق مدیران را مجدداً در دستور صحن قرار داد، گفت: ما بنابر کل آیین‌نامه مجلس را اداره می‌کنیم.

محمود صادقی در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور اختصاص داشت، در تذکر آیین‌نامه‌ای با تقدیر از موضع‌گیری روز گذشته لاریجانی در دفاع از جایگاه مجلس، اعلام کرد: بابت موضع‌گیری شایسته شما قدردانی و تشکر می‌کنیم چرا که این موضوع باعث سوءاستفاده برخی شد؛ به ویژه آن که تعدادی نیز تبلیغات خاصی انجام دادند که طیف خاصی در مجلس پشت مصوبه قبلی وجود داشت.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روز گذشته به مصوبه مجلس رأی منفی دادم؛ زیرا معتقد بودم کمیسیون تلفیق و مجلس باید به مصوبه قبلی خود اصرار می‌کردند تا در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

او از رییس مجلس خواست درباره اینکه با استفاده از کدام ماده از آیین‌نامه دوباره بندی از لایحه برنامه ششم را در دستور کار صحن قرار داده، توضیح دهد و در ادامه یادآور شد: زمانی که طرح یا لایحه‌ای در مجلس تصویب می‌شود پیش از اعلام نظر شورای نگهبان براساس کدام ماده از آیین‌نامه مجلس می‌تواند مصوبه خود را تغییر دهد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنچه که بنده از بررسی آیین‌نامه متوجه شدم امکان چنین تغییری وجود ندارد؛ بنابر این از شما تقاضا دارم که توضیح دهید کدام ماده این اجازه را داده است.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر صادقی در مجلس گفت: نباید بگویم مطابق با کدام ماده از آیین‌نامه این بررسی صورت گرفت؛ چرا که ما مطابق با کل این آیین‌نامه، مجلس را اداره می‌کنیم؛ شخصی که تذکر می‌دهد باید اعلام کند که مطابق با کدام ماده از آیین‌نامه اعلام می کند دستورکار مجلس خلاف بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس یادآور شد: از تبصره ماده ۱۸۷ استفاده کردیم تا این موضوع را رفع کنیم؛ حال شما می‌گویید خلاف شده بگویید براساس کدام ماده از آیین‌نامه این خلاف صورت گرفته است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ماده ۱۸۷ آیین‌نامه آمده، اگر موضوع فوری پیش آمد که موجب زیانی جبران‌ناپذیر باشد، مجلس می‌تواند به آن ورود پیدا کند و ما نیز از مجلس رای گرفتیم و برای دقایقی بحث بودجه را متوقف کردیم و وارد بحث برنامه ششم شدیم.

او خاطرنشان کرد: نکته دیگر این‌که شورای نگهبان هنوز نسبت به این مصوبه اظهارنظر نکرده بود که در زمان بررسی آن نیز معلوم شد که ابهامی در آن به وجود آمده است.

نماینده قم در مجلس ادامه داد:در صدر ماده که با صراحت اعلام شد برای حقوق‌های مقامات سقف ۱۰ میلیونی تعیین کردیم و در زمان بررسی این بند از لایحه برنامه ششم در ذیل آن به جهت آن‌که ایراد شورای نگهبان رفع شود، کلمه مدیران اضافه شد و این تلقی به‌وجود آمد که بار دیگر از این مکانیزم استفاده می‌شود.

لاریجانی: این اصلاح را روز گذشته انجام دادیم تا شورای نگهبان ایرادی بر آن نگیرد و اگر این ایراد هنوز باقی مانده باشد، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top