امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 927 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ | ارسال توسط : |
2303 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید فدراسیون فوتبال به دنبال فراهم کردن زمین مناسبی برای تیم ملی بزرگسالان است.

مهدی تاج با حضور در مراسم “درختکاری” که امروز در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد با کاشتن یک اصله درخت، درباره وضعیت زمین کمپ تیم‌های ملی و کمک‌های شهرداری به فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: شهرداری در مدت زمان اخیر به ما کمک کرده است. ما زمین شماره یک، شماره دو و یک زمین چمن مصنوعی را داریم. زمین شماره دو در حال‌ بازسازی است و زمین شماره یک هم به بازسازی نیاز دارد. اولویت ما فراهم کردن زمین برای تیم‌ ‌ملی بزرگسالان است.

رییس فدراسیون فوتبال درباره بدهی باشگاه‌ها به مربیان و بازیکنان سابق خود که اخیرا مشکل ساز شده است، اظهار کرد: دو نوع بدهکاری وجود دارد که یکی مربوط به داخل کشور و به یکی دیگر به خارج از کشور مربوط می‌شود. ما یک زمان بندی را برای باشگاه‌ها انجام داده‌ایم تا بتوانند از پس بدهی‌های خود برآیند، اما فیفا الزام کرده است که باشگاه‌های بدهکار در مسابقات شرکت نکنند. شاید دو تیم هم نتواند شرکت کنند، اما باید این کار را به تدریج انجام دهیم. نمی‌توان قطار فوتبال را متوقف کرد. ما تیم‌های نوجوانان، جوانان فوتسال و فوتبال ساحلی را هم پشت سر خودمان داریم و باید آهسته آهسته پیش برویم.

او با اشاره به تشکیل کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان در فدراسیون فوتبال گفت‌: یک کار جدی در این باره انجام شده است. از این به بعد پرونده بازیکنان به کمیته‌ تعیین وضعیت می‌رود و علاوه بر این باشگاه‌هایی  که در فیفا پرونده داشته باشند نمی‌توانند از مربیان و بازیکنان خارجی استفاده کنند و این موضوع را مسکوت کرده‌ایم.

تاج ادامه‌ داد: همچنین TMS داخلی را راه‌اندازی کرده‌ایم که اگر باشگاهی مشکلی داشته باشد نمی‌تواند بازیکنی بگیرد. با وجود تمامی این مباحث این باشگاه‌ها هستند که باید جلوی این اتفاقات را بگیرند. من در جریان هستم که استقلال یک میلیارد از بدهی های خود را در چند روز گذشته پرداخت کرده است و ۱۰۰ هزار دلار هم به یک بازیکن داده است. آنها به دنبال جمع‌آوری این پرونده‌ها هستند. باشگاه پرسپولیس یک کار جدی را انجام می‌دهد و تقریبا همه باشگاه‌ها در حال جمع و جور کردن پرونده های خود هستند و فقط سیاه‌جامگان و پدیده باید هر چه‌ زودتر پرونده‌های خود را تسویه کنند. راه‌آهن هم وضعیت نامعلومی دارد. اگر این اتفاق نیفتد کسر امتیاز شامل تیم‌ها می‌شود و فدراسیون هم به عنوان عضوی از فدراسیون جهانی فوتبال مکلف است که کسر امتیاز را اعمال کند.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین درباره آغاز اردوی تیم‌ ‌ملی فوتبال و اختلافاتی که پیش از این کارلوس کی‌روش با پرسپولیسی‌ها داشت و زمزمه هایی مبنی بر دعوت نشدن بازیکنان این تیم به تیم‌ ‌ملی شنیده می‌شد، گفت‌: به‌ هر حال این اتفاقات و اختلافات از قبل وجود داشته و هست و خواهد بود. در حال‌ حاضر یک برنامه‌ریزی مدون برای تیم‌ ‌ملی انجام شده و خیلی ها در این وضعیت حرف‌های به‌جا و بی‌جایی زده‌اند. عده‌ای دایه مهربان‌تر از مادر شدند، کسانی بودند که در روز پنج بار مصاحبه می‌کردند، اما فدراسیون فوتبال با تدبیر عمل کرد. در شرایطی که هیچ اردو و مسابقه‌ای نداشتیم کارها را انجام دادیم و الان که چند روز دیگر برنامه‌هایمان آغاز می‌شود همه چیز مرتب است.

تاج همچنین درباره نماینده مربیان لیگ برتری در مجمع فدراسیون فوتبال که بیست و پنجم اسفند سال جاری برگزار می‌شود، گفت‌: روابط و ضوابط برای این موضوع وجود دارد و مربیان در یک جلسه نماینده خود را معرفی خواهند کرد و برای این موضوع برنامه‌ریزی خواهند داشت.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top