امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 760 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۹:۴۰ | ارسال توسط : |
2315 بازدید
۰
| 9
ارسال به دوستان
پ

محمود کلاری . فیلم‌بردار

شب گذشته بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد افتخارآمیز تاریخ معاصر فرهنگ و هنر این سرزمین پیش چشمان نزدیک به یک میلیارد از جمعیت…

…کره زمین که این واقعه را به‌طور زنده تماشا می‌کردند، رقم خورد؛ البته بیشترین سهم از این افتخار نصیب خانواده سینما و عضو کاردان و برجسته‌اش اصغر فرهادى خواهد بود. دومین جایزه آکادمى علوم سینمایى، بعد از پنج سال برای اصغر فرهادى و سینماى کشورمان از آن‌گونه دستاوردهایی است که کشورهاى پیشرفته صنعتى که صاحب تاریخ درخشان و پیشینه مؤثر در عرصه سینما هستند مثل آلمان و فرانسه براى دستیابى به آن هرساله بودجه‌هاى کلانى هزینه می‌کنند.براساس ارزیابى‌ها چند برابر جمعیتى که مراسم اسکار را به‌طور زنده تماشا کرده‌اند، در هفته جارى تحلیل، تفسیر و خبر آن را از طریق مطبوعات و وسایل گوناگون ارتباط‌جمعى در سراسر جهان نظاره‌گر خواهند بود. و این اتفاق بزرگی است؛ این را براى آنهایى می‌گویم که به‌ دلیل جناح‌بندى‌هاى سیاسى که مطلقا با روح و ذات هنرى این پدیده همخوانى ندارد، به اشکال مختلف و با بهانه‌جویى‌هاى بى‌اساس سعى می‌کنند ارزش‌هاى بى‌تردید این واقعه مهم را زیر سؤال ببرند و از ارزش‌هاى آن بکاهند!!به گمانم حتى اگر صرفا از بعد سیاسى هم به این رخداد بى‌سابقه بی‌طرفانه نگاه شود، اهمیت کاربرد کم‌نظیر آن در دنیاى سیاست نیز قابل مشاهده خواهد بود.بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان بیانیه معترضانه یک فیلم‌ساز ایرانى را در نقد و نفى سیاست‌هاى نژادپرستانه و جنگ‌طلبانه رئیس‌جمهور تازه به مسند نشسته آمریکا (ترامپ) از تریبونى در همان کشور شنیدند و در تأیید آن به ابراز احساسات پرداختند؛ این واقعا اتفاق بزرگی است در ابعاد ملی.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top