امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 735 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۹:۰۳ | ارسال توسط : |
2155 بازدید
۰
| 10
ارسال به دوستان
پ

رییس اتحادیه فوتبال اروپا می‌گوید دستور قانونی ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع بعضی از کشورها به این کشور و همین طور برکسیت مانعی برای میزبانی آمریکا و بریتانیا خواهد بود.

 صحبت‌های زیادی مبنی بر میزبانی آمریکا برای جام جهانی ۲۰۲۶ وجود دارد و گفته می‌شود این کشور قرار است میزبانی جام جهانی را بر عهده بگیرد. الکساندر شفرین، رییس اسلوونیایی اتحادیه فوتبال ‌اروپا در گفت‌وگو با واشنگتن پست درباره بعد ورزشی تصمیم اخیر ترامپ، به صحبت پرداخت. او عنوان کرد: برکسیت باعث خواهد شد که یوفا میزبانی رویدادهای مهم از جمله فینال لیگ قهرمانان اروپا را به بریتانیا ندهد.

با قانون جدیدی که ترامپ، رییس جمهور آمریکا وضع کرده است این احتمال وجود دارد که کشور دیگری از قاره آمریکای جنوبی به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ برگزیده شود تا جام جهانی ۴۸ تیمه را میزبانی کنند.

او درباره این موضوع گفت‌: من مطمئنم که این قانون به آمریکا کمکی نخواهد کرد تا میزبانی جام جهانی را کسب کند.

یکی از کشورهایی که اکنون نمی‌تواند وارد آمریکا شود تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران است که با هدایت کارلوس کی‌روش، دستیار سابق سرالکس فرگوسن نتایج خوبی را کسب کرده و توانسته ۶۰ درصد از بازی‌های خود را در تیم‌ ‌ملی ایران با برد به پایان برساند.

ایران یکی از موفق‌ترین کشورهای آسیایی در زمینه فوتبالی محسوب می‌شود و چهار بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده است. حضور موفق در جام جهانی ۹۸ و برتری برابر آمریکا یکی از اتفاقات به یاد ماندنی برای فوتبال ایران محسوب می‌شود. با این حال با قانون جدیدی که رییس جمهور آمریکا وضع کرده اعضای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نمی‌تواند وارد آمریکا شود و همین می‌تواند میزبانی جام جهانی و رویدادهای دیگر را از آمریکا بگیرد.

رییس اتحادیه یوفا درباره این موضوع گفت‌: اگر بازیکنان نتوانند به دلایل سیاسی وارد کشوری شوند طبیعی است که جام جهانی نمی‌تواند در آن کشور برگزار شود. ما داریم درباره جام جهانی صحبت می‌کنیم که باید در کشوری باشد که همه به آن دسترسی داشته باشند. ما امیدواریم که این اتفاق رخ ندهد.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top