امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 55 |
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ | ارسال توسط : |
2538 بازدید
۰
| 7
ارسال به دوستان
پ

رئیس دفتر بازرسی رهبری گفت: انسان‌هایی که برای مردم و جامعه خیر نداشته باشند، مرده هستند.

حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری در همایش علمای واقف در بابل با اشاره به این‌که علما از دو جهت در رابطه با وقف کارهای بسیار خوبی انجام دادند، گفت: یکی آن که خودشان را وقف اسلام و مسلمین کرده‌اند و دیگر آن‌که وقف را در بین مردم گسترش دادند.

او گفت: انسان دارای دو نوع حیات و دو نوع مرگ است؛ یک حیات مادی است که در مقابلش مرگ عادی است، حیات عادی از آن لحظه‌ای آغاز می‌شود که روح در پیکر انسان دمیده می‌شود و مرگ عادی نیز روح از جسم انسان خارج می‌شود.

رئیس دفتر بازرسی رهبری افزود: غریضه‌های انسانی به طور طبیعی در وجود انسان وجود دارد، اما اگر انسان بخواهد به دنبال این غرایض برود مانند غرایض جنسی و غیره انسان در آن زمان، خود را گم و هدف خلقت خود را فراموش کرده است. دوم اینکه با دست خودش و با اختیار خودش، خودش را زندانی کرده و راه تکامل خودش را بسته، این انسان از لحاظ حیات مادی زنده است اما از لحاظ حیات معنوی مرده است. این انسانی که در غرایض نفسانی خود می‌ماند مانند یک کرم ابریشم در پیله خود می‌ماند و زندانی نفس خود است.وقتی انسان خود را وقف جامعه نمی‌کند و بلکه جامعه را می‌خواهد وقف خود کند، این انسان از حیوان نیز مرتبه اش پایین‌تر می‌آید.

ناطق نوری افزود: اگر از ما سوال کنند که در جهان آفرینش بالاترین و بزرگترین و شریف‌ترین انسان چه کسی بود، باید گفت بالاتر از حضرت رسول اکرم (ص) کسی نبوده است. انسانی که مانند کرم ابریشم در پیله خود می ماند و خود را زندانی می‌کند، این انسان شعاع وجودی ندارد که دیگران بهره‌مند شوند.

رئیس دفتر بازرسی رهبری تصریح کرد: هر فردی عمل صالحی انجام دهد، هم مرد باشد و هم زن، این انسان دارای حیات معنوی است. خداوند به این انسان حیات معنوی خواهد داد. راه رفتن به بهشت آنقدر زیاد و باز است اما قدر آن را نمی‌دانیم‌. در اصول کافی باغی به نام باغ احتیاج مومنین به همدیگر وجود دارد، اگر مومنی به مومنی مراجعه کرد و حاجتی داشت، بتوانیم و انجام ندهیم که این کار قانونی و شرعی باشد هم باشد، می فرماید؛ روز قیامت محشورش می‌کنند در حالی که صورتش سیاه است. این شخص کسی است که به خدا خیانت کرده است. این‌ها آدم‌های مرده هستند. انسان‌هایی که برای مردم و جامعه خیر نداشته باشند، مرده هستند.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top