امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 526 |
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ | ارسال توسط : |
2477 بازدید
۰
| 9
ارسال به دوستان
پ

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در خصوص پشت پرده اعلام کاندیداتوری حمید بقایی گفت: احمدی‌نژاد معتقد است اصولگرایان قدرت رقابت با اصلاح طلبان را ندارند و تنها خود او می‌تواند از پس رقبای اصلاح طلب برآید.

علی صوفی ادامه داد: هنگامی که آقای احمدی‌نژاد از کاندیداتوری محروم شد، به دلیل خوشایند نبودن این محرومیت و اجبار وی به تمکین از این دستور،‌ می‌خواهد سایه‌ای از خودش در صحنه باشد و قدرت نمایی کند، به همین خاطر پس از منع شدن از شرکت در انتخابات، باز هم به سفرهای استانی خود ادامه داد.

صوفی سپس در خصوص بیانیه احمدی‌نژاد مبنی بر عدم حمایت از کاندیداهای انتخابات افزود: با وجود اینکه قبل از این اعلام کاندیداتوری، احمدی نژاد با انتشار بیانیه‌ای عدم حمایت خود از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ را اعلام کرده بود، اما بسیار واضح است که افرادی چون بقایی و مشایی کاملا به آقای احمدی‌نژاد وصل هستند و این کاندیداتوری با هماهنگی ایشان صورت گرفته است. به همین خاطر هدف احمدی نژاد این است که به ایجاد موج احمدی‌نژادیسم در کشور و در عرصه انتخابات دامن بزند؛ به این امید که شاید در لحظات آخر با ایجاد این موج، اذن دوباره‌ای بگیرد و به عرصه انتخابات بازگردد. چرا که بدون ایجاد یک موج و جریان قوی در استان‌ها و سطح کشور نمی‌تواند به عرصه انتخابات برگردد.

این فعال اصلاح طلب در ادامه خاطرنشان کرد: مشخص است که هنگام انتشار این بیانیه، اعلام کاندیداتوری آقای بقایی قطعی شده بوده اما احتمالا به خاطر ترس از اینکه دوباره منعی صورت بگیرد، این بیانیه از طرف آقای احمدی نژاد منتشر شد تا کسی متوجه او نشود.

صوفی در ادامه در خصوص احتمال رد صلاحیت بقایی گفت: بقایی نه وزنه‌ای در سیاست است، نه رجل سیاسی محسوب می‌شود، نه فرد پاکدستی است و نه موقعیت اجرایی قوی‌ای مانند آقای فتاح یا آقای رستم قاسمی در دولت احمدی نژاد داشته که بتوان روی آن حساب کرد.بنابراین ایشان فقط یک محمل برای استفاده آقای احمدی‌نژاد است و کاندیداتوری او نوعی سناریوی سیاسی محسوب می‌شود تا در شرایطی که خودش نمی‌تواند کاندیدا شود فضای کشور را همچنان به نفع خودش حفظ کند. به نظر من ایشان، هم به این خاطر که رجل سیاسی نیست و هم به خاطر پرونده قضایی‌ای که دارد ممکن است رد صلاحیت شود. به همین خاطر، کاندیداتوری‌ بقایی با توجه به احتمال بالای رد صلاحیتش شک برانگیز است و بیشتر در راستای حاشیه‌سازی و مطرح کردن احمدی‌نژاد است.

او در خصوص شباهت اعلام کاندیداتوری بقایی با کاندیداتوری مشایی در سال ۱۳۹۲ افزود: این طرحی بود که آقای احمدی‌نژاد در سال ۱۳۹۲ با آوردن آقای مشایی هم داشت. اما آن زمان کاندیداتوری آقای هاشمی رفسنجانی و رد صلاحیت ایشان برنامه‌شان را بهم زد. چرا که رد صلاحیت شدن مشایی در کنار رد صلاحیت هاشمی موجه جلوه داده شد.

صوفی در انتها گفت: از آنجا که بقایی تنها یک مهره و نماد از آقای احمدی‌نژاد است، جایگاهی در سیاست ندارد و شورای نگهبان او را رد صلاحیت خواهد کرد. به همین خاطر اصولگرایان هم این کاندیداتوری را جدی نمی‌گیرند.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top