امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 42361 |
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
124 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

محمد کوسا از سوریه که قضاوت فینال جام حذفی سال ۷۸ را سوت زد، از رفتار خوب آبی‌های پایتخت بعد از شکست در آن دیدار گفت.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، داربی شماره ۱۰۱ تهران روز چهارشنبه با تقابل استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی برگزار می‌شود. این دومین باری است که دو تیم در فینال جام حذفی برابر هم قرار می‌گیرند.

سرخابی‌ها نخستین بار ۲۴ سال قبل در فینال جام حذفی به میدان رفتند و پرسپولیس توانست با نتیجه ۲ بر یک استقلال را شکست دهد و قهرمان جام حذفی شود. این دیدار در ورزشگاه آزادی و با قضاوت محمد کوسا، داور سوری برگزار شد. این داور اهل سوریه اکنون رییس کمیته داوران این کشور است.

در آن دوران به علت حساسیت بالای مسابقات این دو تیم، فدراسیون فوتبال و در راس آن‌ سازمان تربیت بدنی به این نتیجه رسیده بود که قضاوت داربی را به داورهای خارجی واگذار کند و هر سال بهترین داورهای فوتبال جهان از اروپا و آسیا راهی تهران می‌شدند و این دیدار را قضاوت می‌کردند. قضاوت این دیدار در جام حذفی به داور سوری و کمک داورانی از ایران یعنی علی خسروی، علی فلاح و صدرالدین موسوی رسید.

پرسپولیس در حالی در این دیدار پیروز شد که مهدی هاشمی‌نسب در دقیقه ۱۱ از روی نقطه پنالتی گل اول را زد. سهراب بختیاری‌زاده در دقیقه ۵۰ نتیجه مسابقه را یک بر یک کرد اما در دقیقه ۸۵ افشین پیروانی برای دومین بار قفل دروازه استقلال را گشود و جام قهرمان به شاگردان علی پروین رسید.

ترکیب پرسپولیس: داود فنایی، افشین پیروانی، حمید استیلی، حسین عبدی (کاپیتان)، بهروز رهبری‌فرد، مهدی هاشمی‌نسب، علی انصاریان، هادی مهدوی‌کیا، اسماعیل حلالی، ادموند بزیک و پایان رافت، سرمربی: علی پروین

ترکیب استقلال: پرویز برومند، رضا حسن‌زاده، جواد زرینچه (کاپیتان)، سهراب بختیاری‌زاده، کاظم محمودی، افشین حاجی‌پور، محمد تقوی، فرد ملکیان، سیروس دین‌محمدی، فرهاد مجیدی و هاشم حیدری، سرمربی: یوگنی سکوموروخوف.

با داور سوری درباره داربی ۴۷

محمد کوسا در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره قضاوت فینال جام حذفی در سال ۷۸ گفت: با وجود گذشت زمان، به خوبی آن مسابقه را به یاد می‌آورم. این بازی یکی از مهم‌ترین دیدارهایی بود که من سوت زدم. هواداران زیادی به ورزشگاه آمده بودند و جو عجیبی در ورزشگاه آزادی وجود داشت. کمک‌های من در آن بازی ایرانی بودند و من تنها بودم. فکر می‌کنم بازی ۲ بر یک به سود پرسپولیس شد. در دقیقه ۱۳ پرسپولیس صاحب یک پنالتی شد و توپ را وارد دروازه کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا هواداران استقلال به خاطر شکست شما را تحت فشار گذاشتند یا خیر؟ تصریح کرد: هرگز ناراحتی از سمت استقلال به من القا نشد و فکر نمی‌کنم آن‌ها کینه‌ای از من به دل گرفته باشند. اتفاقا بازیکنان دو تیم خیلی خوب با من برخورد کردند و بعد از هر سوت، تصمیمات من را می‌پذیرفتند. این اتفاق خوبی در این بازی حساس بین دو رقیب سنتی بود و من همیشه از این برخوردها یاد می‌کنم.

محمد کوسا (راست) و شیخ سلمانی، رئیس AFC

استقلالی‌ها اعتراض بدی نکردند

کوسا اضافه کرد: هیچ درگیری مهمی را در آن بازی شاهد نبودیم. برخوردهای طبیعی در فوتبال در این دیدار هم مشاهده شد اما هیچ اعتراضی وجودی نداشت. حتی آن پنالتی که در یک ربع اول بازی هم گرفتم، با اعتراض بدی از سوی استقلالی‌ها همراه نبود و بازی با جو خوبی به اتمام رسید.

این داور اهل سوریه در خصوص دستمزدش برای قضاوت آن دیدار گفت: مبلغ زیادی نبود ولی حقیقتا به یاد نمی‌آورم که چقدر گرفتم.

بیشتر بخوانید

محمد کوسا درباره جو ورزشگاه‌ آزادی و تماشاگران فوتبال ایران گفت: جو بسیاری خوبی در این کشور حکمفرما بود. آن دیدار، نخستین باری نبود که من در ایران و تهران قضاوت کردم و چند بار دیگر برای قضاوت به تهران آمدم. بعد از داربی، مهم‌ترین مسابقاتی که در ایران سوت زدم، جام ملت‌های جوانان آسیا بود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اکنون در حال چه فعالیتی است، عنوان کرد: من اکنون رییس کمیته داوران کشور سوریه هستم. ممنونم که مرا به آن زمان‌ها بردید و یک سری از خاطرات برای من تجدید شد. امیدوارم در داربی روز چهارشنبه دو تیم قضاوت خوبی داشته باشند و بهترین روز داور این دیدار باشد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top