امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 40656 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
169 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت تاخیر پرواز ایرلاین‌ها و عدم اطلاع‌رسانی مناسب به مسافران گفت: بخشی از این تاخیرها با توجه به شرایط پیش‌آمده در وضعیت فعلی قانونی است؛ اما در صورتی که تاخیرها غیرقانونی باشد، مسافران می‌توانند در سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به شکایت اقدام کنند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در حالی که در ماه‌های گذشته درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت با مخالفت مواجه شده و آنطور که سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرده، به تایید ستاد تنظیم بازار نرسیده بود، با کاهش پرواز در برخی مسیرها اینطور عنوان شد که شرکت‌های هواپیمایی عمدا نسبت به کاهش ارائه پروازها اقدام می‌کنند؛ هرچند این نظر از سوی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی رد شد. البته اسعدی سامانی با بیان اینکه ظرفیت ناوگان هوایی کشور روند کاهشی دارد، گفته بود که تقاضا برای سفر در بخش هوایی در نوروز ۱۴۰۲ افزایش خواهد داشت و با توجه به محدودیت‌های موجود نمی‌توان به کل تقاضای بازار پاسخ داد.

از سوی دیگر در برخی از پروزها هم شاهد تاخیر یا تغییر زمان پرواز هستیم که این مساله هم به‌صورت مناسبی به مسافران اطلاع‌رسانی نمی‌شود. تا جایی که ۴۶ درصد از پروازهای برنامه‌ای ایرلاین‌های داخلی در دی ماه سال جاری، تأخیر داشتند و متوسط زمان تأخیر این پروازها هم ۱۰۰ دقیقه بود. با وجود این آخرین اصلاحیه آیین‌نامه حقوق مسافر، درباره تاخیر یا لغو پروازها به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی کرده و مسافران می‌توانند مطابق با این آیین‌نامه، حقوق خود را پیگیری کنند.

در این راستا محمد محمدی‌بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره اینکه علت جابه‌جایی زمان پرواز برخی شرکت‌های هواپیمایی چیست، توضیح داد: برنامه پروازی ایرلاین‌ها مشخص است، اما احتمال دارد بلیت‌ها از آژانس‌های مسافرتی خریداری شده که خود آژانس با تغییر ساعت پرواز پیامک ارسال کند و ایرلاین به‌صورت مستقیم پیامک ارسال نکرده باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید ببینند که این تغییر در برنامه از سوی آژانس اعلام شده یا از طرف شرکت هواپیمایی؛ اما کسانی که به‌صورت مستقیم از شرکت‌های هواپیمایی خرید کرده باشند، باید بر اساس شماره تلفن همراهی که در سامانه ثبت کرده‌اند، تاخیر در زمان پرواز به آنها اعلام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه اگر علت تاخیر پیش‌آمده از سوی شرکت هواپیمایی باشد، تکلیف چیست، گفت: بخشی از این تاخیرها با توجه به شرایط پیش‌آمده در وضعیت فعلی قانونی است و بخشی هم غیرقانونی است؛ اما در صورتی که تاخیرها غیرقانونی باشد، مسافران می‌توانند در سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به شکایت اقدام کنند که سازمان در راستای انجام وظیقه خود به این موضوع رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top