امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 40628 |
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
211 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان اینکه نرخ خدمات قالیشویی نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته، گفت که با توجه به افزایش قیمت‌ها در این مدت، این نرخ‌ها جوابگوی هزینه‌های این صنف نیست، اما موظف هستیم همین نرخ را رعایت کنیم.

حجت محمدی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره وضعیت بازار شب عید قالیشویی‌ها، اظهار کرد: امسال تعداد مراجعه کنندگان به قالیشویی برای خانه‌تکانی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته، اما افراد تعداد فرش کمتری برای شست‌وشو تحویل می‌دهند. برای مثال اگر سال قبل هر فرد متقاضی شست‌وشوی چهار فرش بود، امسال فقط یک فرش برای شست‌وشو می‌آورد.

وی درباره نرخ‌های امسال قالیشویی نیز گفت: اوایل امسال اتحادیه درخواست افزایش قیمت را به سازمان صمت و سازمان حمایت ارائه کرد، اما موافقت با آن حدود هشت ماه زمان برد. بنابراین با توجه به افزایش قیمت‌ها در این مدت این نرخ‌های که مربوط به ابتدای امسال بود، جوابگوی هزینه‌های این صنف نیست، اما موظف هستیم همین نرخ را رعایت کنیم.

نرخ خدمات قالیشویی واحدهای صنفی که در اذر امسال مصوب شده به شرح زیر است:

شستن فرش‌ها و مبل‌ها برای خانه‌تکانی امسال چقدر تمام می‌شود؟

محمدی با بیان اینکه نرخ خدمات قالیشویی نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته، تصریح کرد: این در حالی است که مواد اولیه این صنف بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی درباره نرخ شست‌وشوی مبلمان در واحدهای صنفی قالیشویی نیز گفت: قالیشویی‌ها معمولا اگر کسی سفارش شست‌وشوی مبل داشته باشد هم انجام می‌دهند و در حال حاضر قیمت متوسط آن برای هر دست مبل هفت نفره، حدود ۵۰۰ هزار تومان است. البته ممکن است در واحدهای مختلف کمتر یا بیشتر از این رقم باشد. بنابراین این نوع خدمات نرخ مشخصی ندارد، رقابتی و توافقی تعیین می‌شود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top