امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 40588 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
215 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

هادی مرزبان که در دو نمایش با شهرام عبدلی همکاری داشته است، با ابراز تاسف از درگذشت این بازیگر گفت: جای او روی صحنه تئاتر خالی می‌ماند.

این کارگردان تئاتر در گفتگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا ادامه داد: تجربه همکاری من با شهرام عبدلی به دو نمایش برمی‌گردد، ولی نکته مهم این است که من آن نقش‌ها را از آغاز برای او در نظر می‌گرفتم و حالا فکر می‌کنم اگر باز هم نقش مناسبی برای او پیدا کنم، دیگر جایش خالی است و نمی‌دانم چه کسی را به جای او صدا کنم.  

مرزبان که در دو نمایش «پایین گذر سقاخانه» و «بازار عاشقان» با عبدلی همکاری داشته است، این همکاری‌ها را تجربه‌ای دلپذیر با این بازیگر دانست و افزود: در نمایش «پایین گذر سقاخانه» در نقش یک جاهل روی صحنه رفت و بازی‌اش درخشان بود. از همان جا در تئاتر جهشی کرد. او در این نقش که بازیگر مقابلش هم امین زندگانی بود، فوق‌العاده ظاهر شد.

در نمایش«بازار عاشقان» هم نقش رییس دادگاه را ایفا کرد. شهرام عبدلی جزو بازیگرانی بود که خیلی خوب حرف کارگردان را درک می‌کرد و به گروه و مناسبات گروهی تئاتر احترام می‌گذاشت. او جزو بازیگرانی بود که در همکاری با او خیلی راحت بودم و حالا به جای خالی‌اش فکر می‌کنم و از این بابت متاسفم که اگر نقشی مناسب او داشته باشم، دیگر چه کسی را باید به جای او صدا کنم. به همسرش فکر می‌کنم که خیلی جوان است و دو بچه‌اش که هنوز کوچک هستند و متاسفم که در آستانه سال نو با چنین فاجعه‌ای رو به رو شدند.

تاسف هادی مرزبان از درگذشت شهرام عبدلی

شهرام عبدلی در تئاتر علاوه بر هادی مرزبان با کارگردان‌هایی نظیر داوود رشیدی، آرش آبسالان، آزیتا حاجیان، سیاوش طهمورث و … همکاری کرده بود.

 از جمله فعالیت‌های او در تئاتر می‌توان به نمایش‌های «یک زن یک مرد» به کارگردانی آزیتا حاجیان، «ریچارد سوم» نوشته شکسپیر و کار داوود رشیدی، «آبگوشت زهرماری» به نویسندگی و کارگردانی و آرش آبسالان،«رویاهای رام نشده» نوشته ایوب آقاخانی و کار سیاوش تهمورث، «خاتون» به کارگردانی حسین عالم بخش، «سه‌گانه میتراس» نوشته سیمین امیریان و کار امیر دژاکام، «خرس و چشمه» نوشته رحمت امینی و کار حسن وارسته، «تقاطع ۲۰۰۲ » به کارگردانی محمودرضا رحیمی اشاره کرد. آخرین حضور او روی صحنه به بازی در نمایش «پنچری» به کارگردانی احسان ناجی برمی‌گردد که در این نمایش با بازیگرانی نظیر رامین پرچمی روی صحنه رفت.

او علاوه بر بازیگری در کارگردانی تئاتر هم تجربیاتی داشت و سال ۹۷ نمایش «دلاک‌ها» را با بازی بهرام ابراهیمی، عمار تفتی و … روی صحنه برد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top