امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 39810 |
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
156 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

طرح واکسیناسیون هپاتیت B کارگران شهرداری تهران با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولین شهری در قالب بیست و دومین شنبه امید و افتخار آغاز شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در مراسم آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت B کارگران شهرداری تهران در قالب بیست و دومین شنبه افتخار و امید، گفت: در این شنبه نیز جنبه‌های امید و افتخار را دنبال می‌کنیم و اگر به من بگویند در این هفته‌ها کدامیک از همه قشنگتر بوده قطعا این هفته را اعلام خواهم کرد که مستقیما در خدمت خدوم‌ترین و زحمت‌کش‌ترین بخش جامعه که در جهت نظافت و تمیزی شهر اقدام می‌کنند، هستیم.

وی افزود: در این هفته در راستای سلامت این عزیزان گام برداشته‌ایم و در تحقق این مهم باید از وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و شرکت شهر سالم تشکر ویژه‌ای داشته باشم. شرکت شهر سالم سه دهه با تلاش و کوشش خود هدف سلامت کارمندان شهرداری را پیگیری کرده تا نیروهای شهرداری با ارتقاء سلامت، خدمات بهتری را به شهر و شهروندان ارائه کند. گروهی که سلامت خود را برای سلامت دیگران به خطر می‌اندازند.

زاکانی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های ممتاز شهر تهران بالا بودن ظرفیت‌های سلامت و نظام پزشکی در این شهر است؛ اما «مابه ازای» این ظرفیت در تهران از خدمات پزشکی استفاده بهینه و درستی نمی‌شود. ما کادر مجربی در شهر تهران داریم. امکانات گسترده‌ای در حوزه بهداشت وجود دارد؛ اما با یک عقب افتادگی تاریخی مواجه هستیم که این خدمات توسعه نیافته و در خدمت مردم قرار نگرفته است.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در مدیریت شهری جدید جهت گیری‌های جدیدی دنبال شده است، افزود: در مسئولیت پذیری گسترده‌ای در کنار مشارکت با دیگران توسعه همکاری با دستگاه‌ها را افزایش می‌دهیم و در بخش سلامت نیز این توسعه همکاری‌ها را داشته‌ایم. به شکلی که در الگویی جدید ایجاد زیرساخت‌های توسعه یافته خدمات بهداشتی در همه محلات سطح شهر تهران مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم توسعه خدمات سلامت در فضاهای عمومی شهر به ویژه پارک‌ها را داشته باشیم و در گام اول نیز ۱۰۰ پارک شناسایی شد و تلاش این است که این موضوع به همه ۳۵۳ محله شهر تهران توسعه پیدا کند و این می‌تواند سطح خدمات بهداشتی را در تهران ارتقاء دهد. توجه به دهکده‌های سلامت برای ما اهمیت ویژه‌ای داشت تا به سمتی برویم که در چند نقطه تهران دهکده سلامت داشته باشیم. لذا برخی مناطق همچون مناطق ۴ و ۵ برای این اقدام هدف‌گذاری شده است و از سوی دیگر توجه به ایده جدید ایجاد باغ شهرها نیز در نقاطی از شهر مورد توجه قرار گرفته تا این مکان‌ها محل رجوع مردم باشند تا از خدمات این باغ‌های سلامت بهره بگیرند.

زاکانی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی شهر و پس از آن توسعه ارائه خدمات سلامت به اقشار مختلف به ویژه سالمندان در دستور کار ما قرار دارد و بعد اقتصادی ظرفیت بالای سلامت در تهران نیز باید مورد توجه باشد. در همین راستا کمک خواهیم کرد شرایط سلامت کشور و بالا رفتن توانمندی‌ها در بخش توسعه خدمات محقق شود.

شهردار تهران تاکید کرد: حدود ۶۳ هزار نفر از پرسنل شهرداری تهران به صورت مستقیم با شهرداری در ارتباط هستند و حدود ۴۰ هزار نفر نیز از طریق پیمانکاران با مجموعه شهرداری در ارتباط هستند که به این ترتیب خانواده‌ای ۱۰۴ هزار نفری را تشکیل می‌دهیم که در ثبات شغلی، حقوق مکفی و ارائه خدمات به شهروندان هدفگذاری‌هایی در ارتباط با آنها انجام شده و به هر بخشی از این پرسنل علاوه بر نیازهای عمومی به نیازهای اختصاصی که دارند نیز توجه ویژه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در شرایط مختلف برف و باران مجموعه خدمات شهری به ویژه پارکبانان مشغول خدمت رسانی هستند. لذا سعی شده این شنبه افتخار و امید با تمهیداتی که فراهم شده آغاز واکسیناسیون ۱۵ هزار نفر در بخش کارگری که پایش شده‌اند و ۲۰۰۰ نفر دیگری که پایش آنها باقیمانده، انجام شود. در حقیقت از بین پرسنلی که مستقیما با شهرداری در ارتباط هستند شهر سالم ۲۵ هزار نفر را پایش کرده و زحمت ویژه‌ای برای ۴۱ هزار نفر از ۱۰۴ هزار نفری که پایش آنها انجام شده است محقق خواهد شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی همچنین در حاشیه مراسم آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت کارگران شهرداری تهران در قالب بیست و دومین شنبه امید و افتخار در جمع خبرنگاران، گفت: ما بیست و دومین هفته‌ای است که در خدمت مردم هستیم که در جهت تحقق وعده‌هایی برای هفته‌های امید و افتخار اقدام کرده‌ایم. تفاوت این هفته با سایر هفته‌های امید و افتخار این است که این هفته با هدف سلامت بخشی قشری از خدمت دهندگان شهر برپا شده، افرادی که در معرض بیماری هپاتیت هستند. یکی از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه یعنی پاکبانان که در حدود ۱۷ هزار نفر از آنها به عنوان جامعه هدف توسط شرکت شهر سالم به عنوان متولی، پایش سلامت آنان انجام شده است. ناظر بر این ۱۷ هزار نفر ۱۵ هزار نفر پایش آنتی بادی آنها انجام شده که میزان آن پایین بوده و در معرض خطر هستند. لذا ضرورت دارد که این خدمت رسانی به این قشر انجام شود.

وی تاکید کرد: به حمدالله امروز طرح واکسیناسیون ۱۵ هزار نفر اول آغاز شده و در دستور کار قرار گرفته و ۲۰۰۰ نفر باقیمانده نیز پایش آنها انجام و این خدمت به این قشر انجام خواهد شد. واکسیناسیون هپاتیت B از دهه ۷۰ به بعد در کودکان انجام می‌شود و در این حوزه از دنیا جلوتر هستیم. برای اقشاری از بزرگسالان که دیابت دارند و در خطر هستند نیز باید این واکسن تزریق شود. شروع کار در مجموعه شهرداری تهران از پاکبانان انجام شده و توسعه آن به همه مجموعه‌هایی که در خطر هستند در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top