امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 390 |
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰ | ارسال توسط : |
2175 بازدید
۰
| 7
ارسال به دوستان
پ

قی کردن به دلیل بسته شدن مجرای اشکی چشم، زخم های قرنیه ایجاد می شود، تاکید کرد: قی کردن چشم عوارضی مانند قرمزی پلک ها، کاهش بینایی و دوبینی را به همراه دارد.

رضا عسگری چشم پزشک و فوق تخصص قرنیه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه بروز عفونت، آلودگی و ویروس باعث قی کردن چشم می شود، گفت: در زمان قی کردن، چشم دچار سوزش، خارش و افزایش ترشحات غلیظ زرد رنگ می شود.

وی با اعلام اینکه ترشحات، سیستم دفاعی بدن را تشکیل می دهد، اظهارداشت: ترشحات اطراف چشم در طول روز شسته می شود اما در زمان خواب آنها بر روی چشمان باقی می ماند و خشک می شود.

این چشم پزشک با بیان اینکه مصرف لوازم آرایشی باعث قی کردن چشم می شود، تصریح کرد: تجمع مایع زردرنگ و چسبنده، خشکی و ورم پلک ها و ریزش اشک به صورت دایم از دیگر علایم قی کردن چشم ها هستند.

وی با اعلام اینکه قی کردن به دلیل بسته شدن مجرای اشکی چشم، زخم های قرنیه ایجاد می شود، تاکید کرد: قی کردن چشم عوارضی مانند قرمزی پلک ها، کاهش بینایی و دوبینی را به همراه دارد.

عسگری با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی باعث کاهش عفونت چشم می شود، تصریح کرد: شست و شوی چشم با شامپو بچه و استفاده از عینک مخصوص استخر باعث کاهش عفونت و قی کردن چشم هامی شود.

وی با تاکید بر اینکه قطره آنتی بیوتیک در کاهش قی کردن چشم ها موثر است، افزود: برای از بین بردن قی چشم دمنوش اسطوخودوس را بحوشانید و به وسیله دستمال کاغذی بر روی چشمان خود بمالید که البته این کار باید با اطلاع پزشک انجام شود

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top